• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Standen op volgorde toernooi

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcoenmarika

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2015
Hallo,

Ik heb een probleempje met de opzet van een poule.
Ik heb een poule voor 4 personen en als ik de uitslagen invul rekent hij alles door incl. de stand.
Nu wil ik alleen nog dat de stand in de juiste volgorde komt te staan.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bijgevoegd het poule bestandje.

Groetjes Marco

Bijlagen

Zie mijn voorbeeldbestand. Is misschien niet het fraaie antwoord waar je op zat te wachten, maar dat is het makkelijkste wat ik kon bedenken.

Op sheet 2 wordt gerefereerd naar de eerste sheet. Daar kan je de waarden sorteren op kolomB van klein naar groot.Bekijk bijlage Poule.xlsx

Nog een klein foutje (denk ik)

Dit is idd wat ik bedoel. bedankt Plongske
alleen af en toe reageert hij niet goed (zie bijlage)
Wat zou dit kunnen zijn.

Gr.
Marco

Bijlagen

Welke Excel versie gebruik je en bij welke actie reageert hij niet goed dan? Bij mij werkt ie prima...

Het komt omdat in je laatste voorbeeldje 2 gelijke standen; evenveel set gewonnen en verloren hebt staan en er nu moet gekeken worden naar de onderlinge duels.
en zoals ik reeds in mijn vorig post reeds vermeld heb staan die er niet in; omdat ik daar niet direct een oplossing kan bedenken.

edit:
Helaas zal het onderling duel in het voorbeeld ook niets uitmaken daar het een gelijke stand is namelijk 2-2

Laatst bewerkt:
merk het volgende op,

sets en punten worden gelijk behandeld en dan kan volgende gebeuren

iemand die met 2 sets tegen 1 wint
krijgt minder punten dan iemand die 3 tegen 3 gelijk speelt

mvg
Leo

Het opmaken van het klassement gebeurd nu op blad 1 via een aantal tussenstappen.
ik heb ook nog een bijkomende voorwaarde eraan toegevoegd, namelijk de volgorde van inschrijving.
de eindstand staat op het blad poule. Zodoende kan je blad 1 verbergen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan