stap voor stap hoe een SSD opnieuw te gebruiken (reinstall)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Dag allemaal,
Ik heb een crucial-ssd met windows 10.
Langzamerhand is het echter een rommeltje geworden, van daar dat ik een clean install wil doen van of windows 10 of ubuntu.

Ik heb geprobeerd als leek de aanwijzingen te gebruiken maar ik kom er niet uit.
Ook die hier al beschreven staan .
Is het mogelijk een stap-voor-stap plan te presenteren?

Ik zou erg dankbaar zijn.

dutch 1

Tijdens de installatie de partitie(s) verwijderen en nieuwe aan laten maken of formatteren.
Een linux distro heeft een ander bestandssysteem, welk OS wil je er echt opzetten?

stap vppr stap SSD

Als eerste beide dank voor het antwoord.
het gaat echter meer specifiek over het schoonmaken en opnieuw installeren van een van beide systemen op de SSD.
Ik heb hier op het internet gezocht, maar over dat onderwerp direct niets gevonden.
Heel veel over windows zetten op een SSD, clean install op clean SSD
Heb ik ook gedaan en geen problemen.
Echter hoe maak ik de SSD schoon zonder problemen (daar ben ik bang voor gezien de berichtgeving)
Windows erna er weer op zetten moet eenvoudig zijn, echter ik heb een shuttle en die boot moeilijk op met een USB-install

dutch1

Indien de partities zijn verwijderd is de SSD schoon, na formatteren ook.
Snap niet wat je nu bedoeld.....

misschien ben ik een zeurpiet, maar onlangs gelezen dat na een format een SSD, beschadigd zou kunnen raken of minder goed zou presteren.

overigens dank voor de reactie

dutch1

Ligt eraan hoe oud die is, maar daar zouden de meeste SSD's (zeg alle van de afgelopen 3 jaar) geen last van moeten hebben omdat de oversubscribtion gemanaged wordt vanuit de controller.

stap voor stap

Beste,

Dank wederom voor het antwoord.
Dus gewoon formatc: doen en dan kan ik weer de nieuwe windows er op zetten

??????

Nogmaals dank,

Hans Minekus

Waar wil je dat commando format c: gaan invoeren ?
Dat gaat jou namelijk niet lukken binnen een bestaande Windows (om de Windows partitie te formatteren, óók niet als adm. in de 'prompt'). Wat je wel gaat lukken is de installatie van 10 starten en kort voordat het feitelijke installeren begint, te formatteren.

Laatst bewerkt:
Beste gast0225,
Met het rood op de kaken reageer ik, want het is eigenlijk heel logisch.
Nogmaals ik had indianenverhalen gehoord over de gevaren van het opnieuw installeren.
Ik begrijp dat als ik toch uiteindelijk naar L/Xubuntu zou willen overstappen ik hetzelfde kan doen.
De enige reden dat ik nog windows heb is het feit dat QQ (Chinese MSN( en Qtalk, hier geef ik engelse les, niet op Ubuntu te vinden zijn.
Ik heb gezocht naar hoe ik het onderwerp kan afsluiten maar kan dat niet vinden.
Met groet, veel dan, excuus en een fijn weekend.

Hans Minekus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan