Stap voor stap Live Mail instellen in windows 8

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb de laptop 'vernieuwd' via het programma wat onder windows 8 staat. Nu wil ik Live Mail instellen. Kom er niet uit. Had eerder Thunderbird maar beviel niet.
Staat ergens hoe ik dit stap voor stap in kan stellen?
De tegel kan niet gebruikt worden aangezien ik Ziggo heb.

Ik heb accountgegevens hier maar het eerste begin kom ik niet uit. Live Mail zou er al instaan, maar waar?

Die tegel ziet er hier heel anders uit. Ik kan best wat met de PC maar mail instellen van Ziggo is onmogelijk. Ik wacht nu maar op het nieuwe emailprogramma van Ziggo.
Live Mail zou wel kunnen, de tegel was onbruikbaar heeft de ziggo medewerker mij zelf gezegd. Vreemd en heel onhandig en onvoorstelbaar dat dit zo moeizaam is onder windows 8.

Ik begrijp niet wat het probleem is. Ik kan hier met Windows 8 de tegel gebruiken om Windows Live Mail te starten en daar kan ik ieder POP3 en IMAP account aanmaken wat ik maar wil.

Ga eens naar de map: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
(Dit kun je kopieren en dan plakken in de adresbalk van de Verkenner)
En start daar het programma Windows Live Mail.

Laatst bewerkt:
Werkt niet geen Live mail in de verkenner, ik snap er niks van.

Als ik download krijg ik de melding dat er al een recentere versie van Windows Live mail geinstalleerd is.

Die tegel tussen de apps is onbruikbaar volgens Ziggo. Er zat iets vreemds in de nieuwe 8.1 update waardoor live mail niet gedownload kon worden. Die melding 'er is al een nieuwere versie geinstalleerd' kende ze bij Service Plus van Ziggo en is en blijft vreemd. Later na afsluiten en opstarten en wat updates kon live mail wel geinstalleerd en ingesteld worden (fluitje van een cent) alleen mail verzenden blijft onmogelijk. Vreemd, bij webmail lukt het wel. Instellingen zijn goed. Zelfde probleem bij Vodafone. Heel vreemd en bij beide snappen ook de medewerkers het niet. Het zou nu aan mijn laptop en smartphone liggen????

Voor het verzenden van mail zou je de SMTP instellingen op deze pagina moet invullen bij de instellingen voor uitgaande mail in Windows Live Mail.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/e-mail/pop-instellingen

Klopt en die instellingen zijn juist en ingesteld door service plus, de betaalde service dienst van ziggo voor 65 ct per minuut, maar nog werkt ie niet. Vodafone idem dito, ander apparaat andere provider instellingen uitgaande mail juist en beide werken niet. Raadselachtig....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan