• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stapelgrafiek met meerdere kolommen per tijdseenheid

• Onderwerp starter Onderwerp starter PvO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PvO

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

Ik wil een stapel grafiek maken waarbij ik per tijdseenheid twee kolommen naast elkaar wil zetten.
Stel ik heb de volgende gegevens:
wk11 wk12
A 5 10
A extra 3 20

wk11 wk12
B 8 30
B extra 14 20

Nu wil ik in wk11 (op de x-as) twee gestapelde kolommen hebben, waarvan een A en A extra bevat en de ander B en B extra. In aparte grafieken lukt me dat wel, maar ik kan er geen gecombineerde grafiek van maken.

Dank voor enige hulp,

gr.,

PvO

Zou je misschien een voorbeeld bestand toe kunnen voegen, dat maakt het een stuk duidelijker..

Overigens kan ik er dan eventueel pas vanavond naar kijken, aangezien ik op mijn werk geen bestanden kan downloaden..

Laatst bewerkt:
Voorbeeld in bestand

De twee aparte grafieken wil ik dus combineren in een grafiek zodat ik voor week 11 en voor week 12 twee gestapelde staven heb.

Bijlagen

Hallo PvO

Hierbij enkele mogelijk heden

Goed idee

Met deze ideeen kan ik verder. Ik heb de gegevens als een lijst gemaakt zodat ik er een draaitabel en draaigrafiek van kan maken. Zo had ik er nog even niet naar gekeken.

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan