stappen bij uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

king_990

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
hallo,

Zoals al gezegd in mijn vorige vraag wil ik binnekort mijn pc gaan uitbreiden met een nieuwe processor/moderbord en grafische kaart.Maar nu ik wil alles zelf doen,maar heb zulke dingen nog niet eerder gedaan. hetgeen wat i kwilde vragen was als iemand mij de stappen kon zeggen wat eerst moet gebeuren. bijvoorbeeld 1) Plaats processor en koeler op moederbord vooraleer je het moederbord in de kast schroeft 2) Start de pc op en instaleer windows xp 3) instaleer ...;drivers vvan.. etc. Ik zou erg dankbaar hiervoor zijn sinds de meeste artikelen op het net hier niet al te diep op ingaan.

Mvg

Advies m.b.t. het mobo en het bios:
laat de winkelier waar je het mobo koopt dit plaatsen en laat 'm tevens het bios even "inregelen". Als je dit als leek doet weet je (a) niet precies wat je in het bios moet "tweaken" en (b) omdat je dat niet weet, loop je een best risico dat je systeem niet DIE performance geeft die het zou kunnen geven met een uitgebalanceerd bios.

Als je toch zelf aan de gang gaat dan is het installeren van mobo drivers een eerste stap v.w.b. software. Vervolgens Windows, videokaartdrivers, geluidsdrivers en daarna de hele rataplan aan overige drivers.
Ga niet eerder online dan wanneer je Windows SP2 hebt geinstalleerd (naast een goede virusscanner en een antispyware progje)

Laatst bewerkt:
Aanvulling:
wees niet "ongerust" als na de installatie van Windows er in apparaatbeheer nog diverse cirkels met kruizen erin cq. uitroeptekens staan. Dit is normaal (even afhankelijk van je hardware -en softwareconfiuratie) en pas na de installatie van je allerlaatste drivers behoren alle kruizen / uitroeptekens verdwenen te zijn.

Ok pasja bedankt voor je reactie, maar ik zit nog met het volgende; ik heb momenteel windows XP 32-bit home edition geinstaleerd, moet ik de harde schijf gaan formateren of iets als ik het nieuwe moederbord wil plaatsen of kan ik de harde schijf gewoon laten zoals het nu is en vanaf het moment dta het moederbord geinstaleerd is gewoon de moederbord drivers instaleren?

Het wordt altijd aangeraden om XP opnieuw te installeren als je een nieuw moederbord aanschaft vanwege drivers e.d. die dan vaak voor conflicten kunnen gaan zorgen.

Doordat er zoveel verandert zit er niets anders op dan XP opnieuw te installeren,het is niet anders.
De reden XP accepteerd niet zoveel hardware verandering.

Heb hier een goede handleiding ervoor, maar als de chipset van dezelfde fabrikant is, is het geen enkel probleem, zullen alleen sommige drivers nodig zijn voor een andere onboard lan en audiochip, en de videodrivers zullen opnieuw moeten worden geinstalleerd.

Bedankt voor de info, ik zal zo wel verder kunnen (by the way ik neem aan dat het mee veranderen van processor niets veranderd aan de info op de engelse website)?

cheers

Nee, dat maakt niet uit, het is in feite een herstelinstalatie zonder dat de oude drivers in de weg zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan