start 8 in windows 8 beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
88
hallo,

ik ben benieuwd of ik als admin van een pc de start menu van andere gebruikers zou kunnen beheren, ik gebruik start 8 als start menu dit werkt in principe hetzelfde als de start menu van windows 7 dus als je het bij windows 7 weet valt het te proberen ;).

ik heb een paar programma's die ik niet wil gaan delen met andere gebruikers, zou ik deze kunnen verstoppen voor de andere gebruikers zonder constant de folders te kopiëren naar mijn persoonlijke start menu folder?
 
Ik gebruik zelf www.classicshell.net waar ik heel tevreden over ben.
Bij mij kan ik alles aanpassen in

Menu van {naam}
C:\Users\{naam}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu

Menu van Alle Gebruikers
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu

Mogelijk heb je geen rechten over de persoonlijke map van andere gebruikers. Je kunt deze rechten verkrijgen door met de rechter muisknop op C:\Users\{naam} te klikken, dan Eigenschappen, dan Beveiliging, dan Geavanceerd, en voordat je verder gaat experimenteren hier eerst meer over lezen!!!

*** aanvulling
ik heb een paar programma's die ik niet wil gaan delen met andere gebruikers
Iedere admin (en meestal ook de gewone gebruikers) kunnen via de verkenner jouw programma's starten!!
Als je alleen de snelkoppeling voor anderen wilt verbergen dan verplaats je deze van Alle Gebruikers naar het start menu van je eigen {naam}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan