Start -> Alle programma's -> Niets...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
284
Hallo,

Als ik naar start, alle programma's ga, staat er niets meer... (op 4 standaard windows dingetjes na)

De map "C:\Documents and Settings\{username}\Start Menu\Programs" is ook leeg. Volgens mij heb ik de inhoud daarvan verwijdert :-(

Wat kan ik er aan doen?
 
Kijk zeker ook in C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start
Je zult waarschijnlijk wat snelkoppelingen zien staan én een submap Programma's. Kijk ook in die submap.

Succes,

Tijs.
 
Kijk zeker ook in C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start
Je zult waarschijnlijk wat snelkoppelingen zien staan én een submap Programma's. Kijk ook in die submap.

Succes,

Tijs.

Hm, ik kan heel c:\Documents and settings\ niet (meer) vinden....:confused:
 
Kijk dan of je de map C:\Users wel ziet. In Vista is C:\Documents and Settings is maar een doorverwijzing naar de 'echte' map C:\Users

Succes,

Tijs.
 
Kijk dan of je de map C:\Users wel ziet. In Vista is C:\Documents and Settings is maar een doorverwijzing naar de 'echte' map C:\Users

Succes,

Tijs.

Dan heb ik c:\gebruikers\{username}
en c:\gebruikers\openbaar
In beide mappen geen "menu start" of "programma's"
 
Ik heb me vergist:
Ga naar C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu
Dáár staan de programmagroepen etc. waar ik het over had.
Kan geplakt worden in [Windows-toets]r toetscombinatie (=het Uitvoeren vakje) om het te openen.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb me vergist:
Ga naar C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu
Dáár staan de programmagroepen etc. waar ik het over had.
Kan geplakt worden in [Windows-toets]r toetscombinatie (=het Uitvoeren vakje) om het te openen.

Succes,

Tijs.

Ehh, nee. C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu heb ik gevonden maar is vrij leeg. In die map staan de volgende snelkoppelingen:

Microsoft Office-document openen
Nieuw Microsoft Office-document
Standaardprogramma's
Windows Update

En nog een map "programs" met daarin een map "systeembeheer" en die is leeg.
 
Enige wat ik nu nog kan bedenken is:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je Bureaublad, met als opdrachtregel:
cmd.exe /k dir /s /a C:\*.LNK

Rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Laat het uitrazen. Pas als je weer een CMD opdrachtprompt krijgt is de opdracht klaar.
Zie je dan wéér geen/onvoldoende snelkoppelingen staan of in mappen die er niet toe doen (bijv. je Bureaublad), dan is alles goed om zeep, zo lijkt het. Het zal dan een kwestie worden van zelf de programmagroepen (=submappen) aanmaken (incl. de snelkoppelingen) in die C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs map.

Tijs.
 
Helaas... Heeft niet geholpen :-(
Dus meer mogelijkheden zijn er niet?
 
Ik zie geen ander mogelijkheden, behalve (natuurlijk) alle software herinstalleren, zodat ook de programmagroepen weer worden aangemaakt.
[Ik neem hier even aan dat je geen backups hebt van (o.a.) die map waar ik het over had.]

Tijs.
 
Ik zie geen ander mogelijkheden, behalve (natuurlijk) alle software herinstalleren, zodat ook de programmagroepen weer worden aangemaakt.
[Ik neem hier even aan dat je geen backups hebt van (o.a.) die map waar ik het over had.]

Tijs.

Oke... maar hoe krijg ik dan bijv. bureauaccessoires terug? Want dat kan ik moeilijk opnieuw installeren denk ik...
 
Waarschijnlijk kan iemand je wel terugmelden welke aanroepen horen bij de snelkoppelingen van Bureauaccessoires. Desnoods kopieer je bij iemand die óók Vista heeft de juiste programmagroep-mappen en zet die op je eigen pc in de juiste map.

Tijs.
 
Ik kwam opeens op het briljante idee om systeemherstel toe te passen. Het hielp:)
Ieder geval bedankt voor de hulp!
 
Mooi dat je een oplossing gevonden hebt, maar, zover mijn kennis reikt, worden snelkoppelingen in menugroepen niet teruggezet met systeemherstel.

Wil je (voor mijn/onze beeldvorming) nog eens terugkijken in die mappen die ik genoemd heb en ons terugmelden of die nu een andere inhoud hebben dan wat je eerder aantrof?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan