start> Alle Programmas's LEEG???

Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Berichten
517
Hallo,

Win xp pro sp2. De gebruiker kan geen veld alle programmas zien. bij classic weergave van de start ziet hij de velden leeg.
Dus bij alle programmas staat: Leeg er is niks.

Terwijl de gebruiker office,verschillende programmas heeft.
en die worden gebruikt vanaf de bureablad.
En bij de weergave Menu Start komt er niks als je op alle programmas klikt of staat me je muis.
Het moet iets met de profiel login zijn denk ik.
maar wat het is geen idee.


Wie kan me verder helpen?
 
Het zal waarschijnlijk dat de map "C:\Documents and Settings\{username}\Start Menu\Programs" om de een of andere reden leeg is gemaakt.
Je kunt in kijken of die wel items bevat door met je rechtermuisknop op het start logo te klikken, daarna op 'Open'. Dubbelklik dan op Programs (Programma's). Hier zouden al je programma's moeten staan.

Groetjes,

Kaj-Ivar
 
Dag eno,

Vermoedelijk moet er een dll opnieuw geregistreerd worden. Het is een bekend gegeven dat dit shell32.dll zal zijn. Shell32.dll wordt gebruikt voor de interface van Windows, om webpagina's te openen en voor de toegang tot bestanden. Het register mist dan informatie over deze dll (dynamic link library). Ga naar Start - Uitvoeren en type "regsvr32 /i shell32.dll" (als administrator) en start de computer vervolgens opnieuw op. Wanneer het niet helpt en er komt ook geen foutmelding dan zal er waarschijnlijk een andere fout in het register staan. Op de volgende Engelstalige site staat wat je hiervoor allemaal in het register zou moeten controleren http://windowsxp.mvps.org/allprograms.htm maar het beste is in dat geval om terug te gaan naar een systeemherstelpunt van een moment dat alles nog goed werkte omdat systeemherstel het register in zijn geheel terug zet. Natuurlijk alleen als dat niet bezwaarlijk is vanwege pas geïnstalleerde programma's of een mogelijk slechte werking van de computer. Ze zullen systeemherstel in het geval van hun probleem nog bij Start - Help en ondersteuning - Kies een taak - "Wijzigingen ongedaan maken met systeemherstel" kunnen vinden.

Zou de map Documents en Settings toevallig niet verborgen gemaakt kunnen zijn? Bij het attribuut verborgen zal de kleur ervan grijs worden en dat hoeft niet altijd meteen op te vallen. Anderen hebben het probleem er wel eens mee opgelost. Hoe die map dan verborgen kan zijn geworden weet ik niet.

Laat op virussen controleren als door de klant wordt aangegeven dat malware een probleem zou kunnen zijn. Voor het scannen en het verwijderen van kwaadwillende software kan begonnen worden met: MBAM http://www.idealsoftware.nl/MBAM en Super Anti Spyware http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE Laat ook een schijfcontrole uitvoeren en de hardeschijf defragmenteren. Er zijn gratis programma's die het register kunnen opschonen en comprimeren. Dat is evenmin verkeerd. Eenmaal opgelost moet het probleem natuurlijk niet opnieuw ontstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan