Start avast! via boot disk mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TS_445

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
12
Hallo,

ik zit met volgend probleem:

als ik mijn pc opstart, loopt alles goed tot het stuk waar ik normaal gezien mijn user aanlog scherm krijg voor windows xp.
nu krijg ik een zwart scherm.

ik heb geprobeerd op te starten in safe mode, maar dat werkte ook niet.

is het mogelijk om mijn avast! 4 home via een bootdisk te laten scannen om te zien of het aan een virus ligt?

alvast bedankt

Tom
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je last hebt van een virus. Krijg je geen enkele foutmelding? Heb je een legale Setup CD van Windows XP? Dan zou je nog kunnen proberen of je in de Herstelconsole wat kunt repareren.

Edit: er is een avast! Virus Cleaner die op een diskette past. Je kunt het proberen.
 
Laatst bewerkt:
hallo boeing,

bedankt voor je reactie.

ik krijg geen foutmelding.
een repair van mijn systeem werkt ook niet, want ik vind mijn administrator paswoord niet meer.

het systeem lijkt te werken tot ik mijn login scherm moet krijgen, daar ziet mijn scherm zwart. ik herinner me wel net voor ik aan het afsluiten was de laatste keer dat ik een virus melding kreeg, en ik dacht nog bijmezelf zal iets voor morgen zijn, maar nu zit ik met de ****

misschien best gewoon terug een nieuwe installatie doen.
 
Als je nooit een Administator-wachtwoord hebt ingesteld kun je het gewoon blanco laten, dus Enter. Heb je de avast!-link geprobeerd?
 
Haal UBCD eens op en kijk of je met "Offline NT Password & Registry Editor" het administrator pasword kunt verwijderen.

Let op,als je encrypted bestanden hebt,kun je die niet meer openen als het password gereset is!!

http://www.ultimatebootcd.com/

Wil je nog data saven voor je een nieuwe installatie gaat doen,indien niets wil werken?

Greetz
 
Allemaal bedankt,

ik ga het eens uitproberen en laat jullie iets weten.

Tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan