• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Start bepalen door lottrekking

Status
Niet open voor verdere reacties.

plongske

Verenigingslid
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
3.054
Hallo,
Ik worstel met het volgende probleem.
voor onze jaarlijkse koningsschieting moet de start volgens het reglement bepaald worden door loting.
Dit heb ik geprobeerd om via de aselecttussen functie. het probleem is nu wanneer er waarden ingevuld worden in de voorrondes en de afkamping
de functie telkens een andere waarde genereert. Dus dacht ik dit op te lossen door de formules op handmatig te zetten. Op zich werkt dit goed maar dan krijg ik problemen dat de voorwaardelijke opmaak niet meer naar behoren werkt.
Nu ben ik dus op zoek hoe dit kan opgelost worden.
Graag zou ik willen dat door middel van een druk op een knop er een nummer aangeduid wordt in de lijst van de deelnemers. Of kan dit ook anders?
Helaas ben ik nog een leek wat VBA betreft. dus graag een beetje uitleg als het kan.
in bijlage een bestandje.
 

Bijlagen

  • Lijst koningschieting test.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 47
Hopelijk heb ik je goed begrepen
 

Bijlagen

  • Lijst%20koningschieting%20test(jp).xls
    35,5 KB · Weergaven: 52
Jean Paul,
Bedankt voor de snelle reactie.
Het is helaas niet wat ik bedoel.
De nummers in kolom A mogen niet veranderen dit is het lidnummer.
Er moet enkel een nummer aangeduid worden uit de lijst waar de competitie dient gestart te worden.
Dus er moet een nummer gegenereerd dat ligt tussen 33 en 272 worden door middel van een knop. Als het mogelijk is mag dit getal naast de knop komen.
Ik pas de rest dan wel aan via de opmaak dat als het getal niet voorkomt het eerstvolgende getal gekleurd wordt in kolom A.
 
Bedoel je dit
 

Bijlagen

  • Lijst%20koningschieting%20test(jp2).xls
    39,5 KB · Weergaven: 37
Jean Paul
Hier mee kan ik al verder.
Ik hoef eigenlijk maar 1 nummer te kennen om de start van de lijst te bepalen. De lijst wordt dan verder in volgorde afgewerkt, eerst naar beneden. De volgende ronde start dan terug als we terug komen bij bij het startnummer.
Alvast bedankt voor de geleverde inspanning
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan