• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Start en einddatum automatisch zwart kleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdbruin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2018
Hallo allemaal,

Voor ons project moeten wij een planning bijhouden, welke in de bijlage is toegevoegd. Ik wil graag dat de start en de eind datum automatisch als zwarte blokjes worden ingevuld zodat ik het werk niet dubbel hoef te doen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,
P. de Bruin

Bekijk bijlage PLANNING WBS.xlsx

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja! Super! Zoals ik nu zie, heb je dit alleen voor de maand maart gedaan, zou je mij uit kunnen leggen hoe je dit gedaan hebt? Dan kan ik de andere maanden proberen.

Alvast bedankt!

Beste pdbruin,

Allereerst welkom op het forum.

Ik heb uw titel aangepast aangezien hoofdletters nogal schreeuwerig overkomen.
Een goed geformuleerde titel helpt overigens enorm omdat gebruikers dan sneller de vraag openen.

Afijn,
Een prettige dag gewenst,
Rick van Lieshout

In regel 5 heb ik een aanpassing gedaan: In jouw bestand stond hier alleen getal, ik heb dit even handmatig veranderd naar dezelfde datumnotatie als jij gebruikt in kolom B&C (bijvoorbeeld "13" is geworden "13-mrt"). Hierdoor kan je gemakkelijk een vergelijking maken tussen beide.

In voorwaardelijke opmaak heb ik volgende formule geplaatst:
Code:
=EN($B7<=E$5;$C7>=E$5)

Dus als de startdatum voor of op de datum ligt EN de einddatum na of op de datum ligt, dan wordt het vakje zwart gekleurd. En dan van toepassing op het gehele bereik van de planning. Als het goed is staan de &-tekens juist en hoef je alleen het bereik van toepassing aan te passen.

Beste KristiaanL,

Bedankt voor je hulp, het is gelukt!

Fijne dag verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan