Start en Pictogrammen bureablad komen niet te voorschijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aram Pronk

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want ik zit al best lang met het probleem en heb al het een en ander geprobeerd. Maar het lukt maar niet om dit op te lossen.

Het probleem is dat als ik mijn computer op start met besturings systeem Windows XP, mijn Start balk en pictogrammen niet te voorschijn komen, hij start dus niet goed op, op de een of andere manier. Ik denk dat de opstart sectoren / bestanden zijn beschadigd. Ik had voor dat ik dit probleem had wel een virus. Dit heb ik opgelost met Combofix. Daarna mijn computer helemaa gescand met de virusscanner en MalwareBytes Anti-Malware, maar er was niks meer te bekennen. Ik weet het niet zeker, maar sinds die tijd heb ik dus dit probleem.

Vervolgens krijg ik alleen de pictogrammen en startbalk te zien, als ik het programma PCstress.net laat draaien. Dus dat doe ik dan iedere keer als ik de computer start. Ik ben ook al met de Windows Recovery console aan de slag geweest, maar hiermee kon ik het probleem ook niet mee oplossen. vervolgens nog een programme Fixit van microsoft zelf gevonden. Maar ook dit lost het probleem niet op.

Misschien dat iemand me hiermee kan helpen. Ik hoop het in ieder geval.

Groeten
Aram

:confused: Staat bij jou ook, .... wel zo Aangevinkt ?? :D
j5c7zs.jpg

P.S. bij XP Op het bureaublad met je rechtermuisknop> actieve desktop en dan ergens een vinkje bij "Bureaurbladpictogrammen weergeven"?

Laatst bewerkt:
Hoi Royonix,

Ik heb het nagekeken, het staat wel zo aangevinkt. Dus daar ligt het niet aan :confused:

Heb je nog een ander idee?

Bedankt :)

:confused: Na jah...in dit geval kan je nog met TuneUp kunne proberen die in orde te zetten ..
bcv1i.jpg

Welke versie van Tune Up is dat? is dat deze TuneUp Utilities™ 2011?

Is dat ook geschikt voor XP? Ik ga er mee aan de slag, en hou je op de hoogte.

:D YEP dat is TuneUp 2011 ...:thumb:
en niet alleen maar deze nieuwe, oude versie's kunne ook op XP draaien... TuneUp is namelijk voor elke windows versie ...:D

Ik heb het geprobeerd, Maar met Tune Up lukt het niet. Ik krijg de Start balk en de pictogrammen niet te voorschijn met deze oplossing. :confused:

Heb je nog een andere oplossing ;).

Dankje voor je hulp.

Ik ga hier even naar kijken. Hopelijk staat er een goede tip.

Ik hou je op de hoogte in ieder geval.

Ik heb alles inmiddels geprobeerd, heeft iemand hier nog een goede tip om het op te lossen?

Alvast bedankt hoor.

:confused: Phuuh dat is wel wat en iets erg aan de hand, hier heb ik nog een mooie XP tip, over pictogrammen terug te krijgen ....:) of je die zou wel kunne helpen ?? probeer maar gewoon of anders .....:( Windows her-installeren ?? :( ?
------------
http://www.windows-help-central.com/bureaublad-weergeven.html
---------------------
Of anders probeer maar nog eens zo ( ! ! ! ) ..:D

In het venster van Taakbeheer klikt je eerst het tabje "Processen" aan en vervolgens klikt je op het menu "Bestand" en je kiest "Nieuwe Taak (Uitvoeren ...)".
Daarna tikt je in het invoerveldje "explorer.exe" (zonder de aanhalingstekens ! ! ! ) en dan klikt je op ok.
Je zal dan een nieuwe incarnatie van jouw bureaublad, compleet met icoontjes en taakbalk tot leven zien komen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
doe eens een chkdsk /r en een sfc /scannow.
(windowstoets + r >cmd>enter>opdracht>enter)

Hoi Mick

Met de windows recovery console? Wat bedoel je precies met het gedeelte tussen de haakjes, dat begrijp ik niet helemaal?

Zal het ff makkelijker voor je maken, voor chkdsk dubbelklik je op "mijn computer" selecteer de C: schijf, klik rechts op eigenschappen en ga naar het tabblad "extra" foutcontrole, hier klik je op "nu controleren" o.i.d. vink beide opties aan en druk op toepassen>ok. Je krijgt nu een bericht dat foutcontrole nu niet mogelijk is omdat het station door Windows in gebruik is o.i.d.
Herstart de pc en schijfcontrole wordt nu uitgevoerd voordat Windows wordt geladen, dit kan even duren afhankelijk v.d. grootte van je schijf.
Voor sfc /scannow doe je het volgende; ga naar alle programma's>buro-accessoires>opdrachtprompt, klik rechts en kies "als administrator uitvoeren".
Er springt nu een zwart dosvenster open waar je bij het knipperend streepje het commando sfc /scannow (denk om de spatie) invoert, druk op de entertoets en Windows zal nu de beveiligde systeembestanden gaan controleren.
Hou de installatie-cd bij de hand zodat Windows evt. bestanden van de cd kan kopiëren als daarom gevraagd wordt.
Dat tussen haakjes uit m'n vorige bericht is een sneltoetscombinatie waarmee je veel tijd bespaart, probeer het maar eens uit.

:):). dankje Mik. Zo moet het wel lukken. Haha, bedankt in ieder geval. Ik ga ermee aan de slag. Laat weten of het geslaagd is.

Het makkelijkste en snelste bij XP is om via CTRL+ALT+DELETE de task manager op te starten.
Ga dan naar processen en sluit "Explorer.exe" af om deze vervolgens via "Nieuwe taak" weer op te starten (gewoon explorer.exe intypen).

Dit zorgt ervoor dat je taakbalk en pictogrammen weer terugkomen.

je kunt dan proberen om eerst te kijken of deze zich los op je Windows CD bevindt, om met een dos bootdisk explorer.exe te vervangen.

Laatst bewerkt:
@Muchacho NL
Je stelt de zaken wel erg simpel voor, TS heeft een heel ander probleem dat je niet simpel met explorer.exe opnieuw te starten oplost.

explorer.exe regelt de taakbalk en snelkoppelingen op het bureablad...
Als die corrupt is, dan start dat nooit op.
Het vervangen van explorer.exe door een vers exemplaar ervan is dé oplossing... hoe simpel het ook klinkt.
(Ik heb mijn MCDST op Windows XP gehaald, dus ik weet waar ik over praat :) )

Wat betreft explore.exe herken ik wel, dit heb ik wel eerder geprobeerd om het uit te zetten, en daarna geprobeerd weer op te starten. tevens als ik de computer afsluit, geeft XP een melding dat explore.exe niet goed kan worden afgesloten. Maar eigenlijk dacht ik dat het internet was. vandaar dat ik dacht ik ga Google Chrome gebruiken. maar het een heeft dus niks met het ander te maken begrijp ik.

Maar het vervangen van explore.exe is me in het verleden niet gelukt.

Ik ga nog even kijken naar de antwoorden van Mik binnenkort.

bedankt in ieder geval voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan