Start ineens niet meer op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zostpegel

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2006
Hallo allemaal. Ik heb een heel gek probleem:o Een vriend van mij heeft een AMD Geode NX1750 1,4 Ghz. De pc werkt normaal. Op zekere dag, start hij ineens niet meer op en geeft hij de melding dat je met F1 naar het Bios kan. Als je dat doet zijn er een aantal dingen veranderd die ik niet snap.
De HD0 staat op Disabled(?), de DVD staat als 2e en floppy als 1e Boot keuze(?). Er zit echter helemaal geen floppydrive in??? En de syteemtijd en datum staan ergens op 2005?
Als je alles goed zet werkt de pc weer normaal. Ik snap hier helemaal nietsvan.
Is het Biosbatterijtje leeg of is hier iets anders vreemds aan de hand?
Wie weet het antwoord???

Laatst bewerkt:
Ik zou het bios-batterijtje in ieder geval vervangen, zodat je dat kunt uitsluiten als mogelijk oorzaak. Natuurlijk zul je daarna dan weer de juiste instellingen moeten gaan doen, maar met een beetje mazzel blijven de instellingen dan weer staan totdat de nieuwe bios-batterij leeg is (over enkele jaren als het goed is).
PS: Probeer zo min mogelijk de nieuwe bios-batterij aan beide polen tegelijk aan te raken.

Succes,

Tijs.

Ik zou het bios-batterijtje in ieder geval vervangen, zodat je dat kunt uitsluiten als mogelijk oorzaak. Natuurlijk zul je daarna dan weer de juiste instellingen moeten gaan doen, maar met een beetje mazzel blijven de instellingen dan weer staan totdat de nieuwe bios-batterij leeg is (over enkele jaren als het goed is).
PS: Probeer zo min mogelijk de nieuwe bios-batterij aan beide polen tegelijk aan te raken.

Succes,

Tijs.

Oke. Bedankt voor je reactie:thumb: Ik ga het proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan