start knop is weg

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
op de hp laptop met windows 11 ben ik het start menu kwijt, hoe krijg ik die weer tevoorschijn ? normaal als ik links op de blauwe knop klikte verschenen er de programmas ed of met rechts klikken afsluiten ed

Probeer dit eens:
Restart Windows Explorer: Press Ctrl+Alt+Del, select Task Manager, find "Windows Explorer" in the list, right-click it, and select Restart.

Hi Jobo,

Is dit gekomen na een update, of zo ineens?
Het kan namelijk zo zijn, dat er misschien wat met je verkenner aan de hand is, zoals edmoor aangeeft.
Anders kan je proberen om je command prompt als administrator uit te voeren, en dan het commando; sfc /scannow in te typen. Dit zorgt er in sommige gevallen voor dat je corrupte systeembestanden repareert.

Groet,
Proxy.

Dit heb ik ook wel eens een keer bij iemand moeten verhelpen na een brakke update. Maar het was vrij lastig te fixxen.

De enige omweg een nieuw profiel aanmaken in Windows en alles daar heen moven. Maar er zijn vast wel truukjes met Powershell om de app's opnieuw intern te registreren in Windows. Al helpt dat niet altijd, merkte ik.

Dit heb ik ook wel eens een keer bij iemand moeten verhelpen na een brakke update. Maar het was vrij lastig te fixxen.

De enige omweg een nieuw profiel aanmaken in Windows en alles daar heen moven. Maar er zijn vast wel truukjes met Powershell om de app's opnieuw intern te registreren in Windows. Al helpt dat niet altijd, merkte ik.
Het jammere van een nieuw profiel aan maken, en alles daarheen zetten, is dat het Windows tegenwoordig onnodig sloopt.
If all else fails, gewoon een schone herinstallatie.

Terug
Bovenaan Onderaan