start knop windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jepewe

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Met rechter muisknop op windows 8.1 startknop klikken werkt niet. Het equivalent met de toetsen: win-x werkt ook niet.

je moet ook met je linker muisknop links onderaan in de hoek klikken en niet met rechts

Youri heeft geen Windows 8.1 denk ik ;)

Dat heb ik af en toe ook.
Nog niet kunnen achterhalen wanneer dat gebeurt.

Tegelijkertijd kan ik ook niet de balk aan de linkerzijde bekijken (openstaande applicaties).

Een keer opnieuw opstarten (is in 10 sec klaar) dan is het weer goed.

Heb jij dat ook?

ik weet niet zo gaat waar het over gaat want ik heb namelijk windows 8 geen 8.1 dus.. maar bij windows 8 moet je helemaal links onderin de hoek met je linker muisknop klikken.

TigoGP. Helaas is een reboot, als je dat bedoelt, niet voldoende. Ik heb een laptop waarop windows 8.1 ook is geïnstalleerd en daar werkt het prima. De linker balk met alle openstaande posten werkt wel in het UI scherm maar niet op het bureaublad. Ik vermoed dat iets moet worden ingesteld maar ik weet niet wat. Jammer want het is een ******* handig menuutje

Hoi Jepewe,

Ik denk dat ik de oplossing heb.

Bij het aanmaken van je account of bij de update naar 8.1 zijn enkele bestanden niet geïnstalleerd.

Je mist waarschijnlijk deze bestanden in C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\

c:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group1
c:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group2
c:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\Group3

Maak een extra (tijdelijke) "nieuwe_account" aan (met of zonder administrators rechten).

Log eventueel hier op in, en kijk of je nu wel met rechts het menu te voorschijn kan krijgen.
Controleer in C:\Users\<nieuwe_account>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX\ of daar de mappen wel in staan.

Ga terug naar je eigen account.
Kopieer nu de map WinX vanaf de nieuwe account, naar je eigen account C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\

Als het goed is, is een reboot niet nodig en kun je direct het menu oproepen.

Daarna kun je de aangemaakte account weer verwijderen.

Laat even horen of het lukt of niet.

Groet Tigo

TigoGP
Allereerst chapeau voor de superbe informatie. Alle bestanden die genoemd worden, waren aanwezig en heb ik bestudeerd. Alle snelkoppelingen werken overeenkomstig hun titel, dus daar ligt het niet aan. Daarna heb ik na enig fröbelen uitgevonden hoe een nieuw account te maken in windows 8.1 en het daarmee op te starten (was ook niet zo eenvoudig). Alle genoemde bestanden waren daar ook weer aanwezig maar geen succes met rechts klikken op de startknop noch met de toets combinatie: WIN X. Ik heb daarop een ander toetsenbord aangesloten om te kijken of er wellicht een verkeerde code werd afgegeven. Maar ook dat werkte niet. De bestanden zijn dus aanwezig. Vroeger kon je met een batch bestandje de zaak zelf ter hand nemen, maar nu zou ik zo niet weten hoe de inhoud van deze folders zichtbaar te maken. In elk geval zeer bedankt voor je moeite. Mocht je verder nog ideeën hebben dan houd ik mij graag aanbevolen.
Groet Joop

Vreemd hoor, even dacht ik nog dat je de muis (rechts klikken) een andere functie had gegeven, maar als Win-X ook niet werkt is dat het sowieso ook niet.
Raar is ook dat je in een nieuw account het menu ook niet ziet.
Je hebt 100% zeker wel Windows 8.1 toch? niet per ongeluk toch 8. ;)

Ik denk er nog even over na. ;)
Windows repareren kan altijd nog.

TigiGp
Ik heb het min of meer opgelost door een snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen naar \winx\groep3.
Had ik niet kunnen doen zonder jouw info.
Nog bedankt
groet Joop

Hallo Joop,

Fijn dat je het zo hebt opgelost.
Wat overblijft is kan een draaiend programma zijn wat je instellingen heeft overruled, wat ik niet verwacht, of een register-fout.
Dat laatste is erg vervelend en complex.

Ik vond nog dit: http://forums.yoosecurity.com/index.php?threads/win-8-1-in-the-win-x-shortcut-key-failure-solution.10173/

Wellicht kun je kijken of je de genoemde sleutel kunt vinden.
Bij mij staat ie er wel tussen.

Regedit.PNG

Kijk uit wat je doet in het register... ;(
Verder zou ik het ook niet meer weten, dat wordt te ingewikkeld.

Groet Tigo

TigoGP
Dit was de oplosing. Waarom dan ook, lnk verwees naar lnk. Ik heb daar shortcut van gemaakt en IsShortcut als sleutel toegevoegd.
Zowel rechts klikken op het windows logo als de combinatie win +X werken nu. Nogmaals dank.
Groet Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan