Start menu aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jan56
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan56

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2004
Ik wil in (menu start programma's)wat minder mappen zien ik wil ze verplaatsen in andere Mappen (opschonen?)hoe krijg ik dit gedaan mijn besturing systeem is Windows xp pro wie weet dit??

Klik met je rechter muisknop op Start en klik op Openen.
Je komt dan in de map met het startmenu, die je vervolgens kunt aanpassen.

Guus.

Re

Ik heb daar wel wat mappen kunnen verplaatsen .
Alvast bedankt hiervoor
Maar toch zie je hier niet alle mappen die in start menu staan Hoe kan dit???

Re: Re

Geplaatst door Jan56
Alvast bedankt hiervoor
Kijk hier maar eens: allerlei tips om je startmenu aan te passen. :)

Guus.

Hier werd ik ook niet veel wijzer
Het gaat er juist om om mappen te kunnen verplaatsen (in Andere mappen )zodat je ze niet meer in de lijst ziet.

Klik met de linker muisknop op de map die je wilt verplaatsen en houd deze ingedrukt.
Sleep nu naar de map waar je hem in wilt verplaatsen waarna die map zal uitvouwen.
Sleep vervolgens naar die uitgevouwde map en laat de muisknop los.

Re: Re

Geplaatst door Jan56
Alvast bedankt hiervoor
Je moet even bij het menu start onder jouw account gaan kijken en het menu start onder "all users", daar staat de rest. Dus ook bij C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's

James:)

klik eens op start met rechtermuis..en dan eigenschappen...gevolgd door aanpassen..

je bent nu op het tabblad : ALGEMEEN

hier kun je aangeven hoeveel programmas in het startmenu getoond worden

als je drukt op lijst wissen zijn alle programmas weg uit menu start
je kunt hier ook aangeven hoeveel programmas je in menu start wil hebben weergegeven

als je de lijst hebt gewist en hebt aangegeven hoeveel progs je erin wil hebben druk je op ok en op toepassen

als je nu start gewoon opent is de lijst leeg ....maar als je een aantal hebt aangegeven bijv:3 dan zul je al gauw merken dat de laatste 3 progs die je opend er nu in staan snappie? dus als je geen progs wil hebben weergegeven moet je het aantal op nul zetten...

en dan nog: wil je het startmenu nog meer naar jouw smaak hebben druk dan op rechtermuis op start-eigenschappen-aanpassen-en dan tabblad :GEAVANCEERD

als je ff goed kijkt zie je dat je hier nog de rest van het startmenu zoals mijn afbeeldingen enz enz naar je eigen smaak kunt aanpassen of weglaten

is het zo dat je bijv. onder alle programmas in start te veel mappen hebt naar jou mening dan kun je gewoon datgene wat je wil verplaatsen DMV linkermuis inhouden op het te verplaatsen item en dan daarheen slepen waar jij het item wil hebben en dan de linkermuis weer loslaten .....voilla zo plaats je een item in een andere map binnen het startmenu

en als je nu nog niet hebt bereikt wat je bereiken wil
dan kan ik jou in elk geval niet meer verder helpen
veel succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan