start menu ---> alle programma's leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

winmac

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
hallo

als ik op de start knop druk en dan op alle programma's is de lijst helemaal leeg. in alle mappen waar de snelkoppelingen zouden moeten staan, is het vol.
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs =vol
C:\Users\ (gebruikers naam) \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs =vo
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs =vol

tot nu toe kon ik m,n programma's nog vinden door de naam van het programma in tikken in het zoek vak, maar dat irriteert snel.
ik heb windows 7 professional en 271 programma's geïnstalleerd en een multi boot (ubuntu)

Maak eens een nieuwe Windows-gebruiker en log daarop in. Kijk of het probleem daar ook van toepassing is.
Is er op het andere account geen probleem, ga dan op dat account in de registry kijken bij
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

(Registry-editor start je op met [Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe)

Draai die instellingen uit op een printer (of een schermafdruk ergens opslaan etc.) en ga op je 'gewone' account ook in de registry kijken en vergelijk de instellingen.

Natuurlijk zullen enkele registry-waarden aan de gebruikersnaam zijn aangepast, houd daar rekening mee.

Succes,

Tijs.

Dat heb je rap gedaan! :)
Fijn dat het probleem is opgelost. :thumb:

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan