Start menu en systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

berthamers

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Probleem 1)
Bij het vaak opstarten van programmas zou er snelkoppelingen moeten komen in het startmenu. Tenminste dat heeft hij bij mij gedaan. Echter de laatste tijd niet meer. De balk is leeg.
Zelfs internet explorer staat er niet meer in.
Hier heb ik een snelkoppeling voor moeten aanmaken op het bureaublad.

Probleem 2)

Systeemherstel kan geen herstelpunt aanmaken. Start computer opnieuw op en probeer het opnieuw.
Deze melding krijg ik dus telkens opnieuw met als gevolg dat er bij mij geen herstelpunten aanwezig zijn.
Ik heb de PC laten scannen op mal/ad en spyware incl. virussen.
Hij vond er 46 malwares. maar probleem blijft bestaan.

Hoi,

Om te controleren of het aan windowsproblemen of aan je gebruikersinstellingen ligt, kan je het volgende doen

Maak in windows xp een nieuwe gebruikersaccount aan met beheerders- ofwel administratorrechten.
Log in onder deze gebruiker en kijk of het daar wél goed gaat.

Hoi,

Om te controleren of het aan windowsproblemen of aan je gebruikersinstellingen ligt, kan je het volgende doen

Maak in windows xp een nieuwe gebruikersaccount aan met beheerders- ofwel administratorrechten.
Log in onder deze gebruiker en kijk of het daar wél goed gaat.

Dat lukt inderdaad wel. En wat nu?

Dat lukt inderdaad wel, en wat nu?

Hoi,

Ik ben meestal vrij resoluut hierin en ga niet eindeloos zitten zoeken naar oorzaken. Maak een nieuwe gebruikersaccount aan met een toepasselijke naam en - nadat ik deze heb geactiveerd - verplaats ik m'n data naar deze nieuwe gebruiker; waarna ik de 'ouwe' verwijder.

Wat betreft die herstelpunten is een ander verhaal. Dit kan uitgeschakeld zijn:

- Systeemherstel inschakelen
- Open Systeemeigenschappen.
- Controleer of er een vinkje staat bij 'Systeemherstel uitschakelen' en haal dit weg.

Je opent Systeemeigenschappen als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem. Klik in het dialoogvenster Systeemeigenschappen op het tabblad Systeemherstel.

Hoi,

Ik ben meestal vrij resoluut hierin en ga niet eindeloos zitten zoeken naar oorzaken. Maak een nieuwe gebruikersaccount aan met een toepasselijke naam en - nadat ik deze heb geactiveerd - verplaats ik m'n data naar deze nieuwe gebruiker; waarna ik de 'ouwe' verwijder.

- Controleer of er een vinkje staat bij 'Systeemherstel uitschakelen' en haal dit weg.

Je opent Systeemeigenschappen als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Systeem. Klik in het dialoogvenster Systeemeigenschappen op het tabblad Systeemherstel.

Hoi,

Bij systeemherstel staat hij uitgevinkt. Had ik al gecontroleerd.

Hoi,

Dan heb je ongetwijfeld ook al bekeken hoe groot de omvang voor systeemherstel mag zijn ....
Verder zou 'k zo op afstand niet weten.
Kennelijk zijn er een aantal zaken in Windows en/of jou account gewijzigd zonder dat je daarvan weet had ...... :(
Wellicht dat degene die dat voor jou heeft gedaan kan aangeven wat er gewijzigd is en vooral ...... waarom!
Kabouters bestaan niet ...:rolleyes:

Ik heb de PC nieuw gekocht en ben de enige gebruiker. Of ben ik de kabouter?

Nee inderdaad .... kabouters bestaan niet.
Dus mogelijk/waarschijnlijk is er toch iets 'onklaar' geraakt door malware, virus ... or whatever.

Als ik dit bij mijzelf contateerde, deed ik een recovery.
Dan weet je in elk geval zeker dat je computer c.q. windhoos weer foutloos werkt.
Voor zover dat bij windhoos mogelijk is natuurlijk .... :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan