Opgelost Start menu leeg, na experimenten met progs aan taakbalk vastmaken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

HuubvG

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Na wat geslaagde en mislukte pogingen om gewenste mappen op de taakbalk vast te zetten om ze met één klik te kunnen openen, is bij het openen van het startmenu de lijst leeg (Het Windows bolletje van start indrukken). Pas als ik op 'alle programma's' klik, komt er een lijst.

Ik heb wel een vermoeden, het lukt me niet meer om in de verkenner de taakbalk te openen (om een programma 'als pad' te kunnen kopiëren).

Daardoor lukt het me ook niet om een map op de taakbalk te herstellen, ik kan immers het pad niet vinden? :(

Misschien is systeemherstel een optie een dagje of twee dagjes terug gaan. Ander blijf je aan het klooien. Als het kan he.

Even checken welke waarden bij NoStartMenuMFUprogramsList en bij NoInstrumentation staan onder HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.

Download en voer
conemu.png
ConEmu Preview uit.
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md "%programfiles%\RegToolexport" (Let op de aanhalingstekens!)

Download RegToolexporthttps://toolslib.net/downloads/finish/26/
Kopieer regtoolexport_1.0.exe naar C:\Program Files\RegToolexport

Typ: cd "%programfiles%\RegToolexport" (Let op de aanhalingstekens!)
Typ: regtoolexport_1.0.exe.
Plak nu HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer in het veld van RegToolexport
Klik vervolgens op Exporter en kies Bureaublad als opslaglokatie.

Rechtsklik het zojuist verkregen log (gekozennaam.reg) op het bureaublad en kies Naam wijzigen
Verander de naam in gekozennaam.txt
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgende bericht.

kQJWSM18.png

(Bron)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

@Manamana,
Systeemherstel wil hij alleen voor vandaag doen, de storing is er al en paar weken.

@dorado©,
Het is op deze wijze niet gelukt, maar ik ga even met de pc naar de pc-afdeling van onze kringloop, waar deskundige mensen werken.
Hier komt de pc ook vandaan en er zit (zat) garantie op, maar ik weet zeker dat ze het wel willen oplossen.
Toch bedankt voor de hulp, ik print uw bericht even uit en neem ik mee naar de winkel.

Ik zal het topic op opgelost zetten.

Oh oke natuurlijk helpen ze je daar. Zat er ook niet iets bij systeemherstel vinkje plaatsen dat je verder terug kunt.

Misschien nog deze truc toe te passen door die afdeling. Klikje
Succes in ieder geval en laat eens weten hoe het je verging. ;)

Laatst bewerkt:
Ik kom net bij de kringloop vandaan.
Gisteren heb ik daar het probleem uitgelegd, toen was er iemand (2 man) die zeide het op te kunnen lossen (makkie), maar hadden weinig tijd.
Zou vanmorgen terugkomen, pc mee, maar er was nu iemand die er ongeveer net zoveel verstand van had als ik.

De map met afbeeldingen wel weer aan de taakbalk, maar startmenu nog leeg, dwz 1e helft. >alle programma's doet het wel, krijg ik de rest van de prog's te zien.

Nu zie ik dat @dorado zijn bericht gewijzigd heeft, probeer te doen wat hij opgeeft.
De waarden zijn REG_DWORD 0 | 1 .

Dan kom ik niet verder dan tot regtoolexport_1.0.exe, dit wordt niet uitgevoerd.

Vervolgens lukt het ook niet om het geplakte in RegToolExport naar het bureaublad te experteren.

Ik ga weer terug naar de kringloop en vraag wanneer de mannen die mij gisteren hielpen, er weer zijn.

Dan ga ik ze wijzen op dit topic en vraag of ze me verder kunnen helpen.

Jullie horen weer, bedankt zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan