Start menu, programma's: soms meer programma's, soms een aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Als ik via start en dan naar programma's ga zie ik een aantal programma's staan. Maar af en toe zie ik een hele lijst staan wat ik erg onhandig vind. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit programma menu niet helemaal uitklapt af en toe? Ik weet niet hoe dat komt, af en toe is het van het ene op andere moment weer kleiner, en hoef ik alleen maar op het pijltje te klikken om alle programma's te zien. Alvast dank.

Waarschijnlijk heb je niet de classic style voor je start menu, maar de windows xp style...
Als je het start menu dus opent krijg je de laatst geopende programmas te zien en dan kan je zo gaan zoeken. Rechts heb je dan mijn documenten, configuratiescherm, uitvoeren etcetera staan.

Dit moet eigenlijk wel het geval zijn, als jij dit probleem hebt. Anders zit ik er volkomen naast.
Om nou niet iedere keer je menu's helemaal geopend te hebben, moet je op start met je RECHTERmuisknop klikken en dan op eigenschappen.

Klik op Customize naast start menu...(je hebt dus niet de classic start menu aangevinkt).
Klik op de tab Advanced.
Open submenu's when I pause on them with my mouse aanvinken.
Dan is je probleem opgelost.

http://www.theeldergeek.com/images/TaskbarAndStartMenu/Taskbar and Start Menu Properties B.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb wel het klassieke menu start. Maar wat moet ik dan nog meer aanvinken. Ik heb trouwens de Nederlandse versie.

Dat uitklappen gaat op basis van gebruik van de programma's. Recent gebruikte programma's laat hij altijd zien, andere pas als je op het pijltje hebt geklikt. Deze 'willekeur' is niet aan te passen.

Als je niet iedere keer een hele lijst wilt zien, deel dan je start menu opnieuw in. Ik heb het als volgt gedaan:

attachment.php

Dit kun je doen via C:\documents and setting\[user]\menu start. Daar kun je als normaal mappen aanmaken en snelkoppelingen in zetten. Let wel op dat er 'twee start menu's zijn', een voor All Users en en voor jouwnaam.
.
.
.

Bijlagen

• start.JPG
    start.JPG
    65,6 KB · Weergaven: 152
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan