Start menu werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje45

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Na de gratis upgrade van win 7 naar win 10 doet zich een probleem voor. Krijg de melding startmenu en cortana werken niet meer mogelijk wordt het probleem opgelost na een herstart. Dit gebeurt echter niet!
Kreeg het advies om de veilige modes eens te proberen en van daaruit weer gewoon op te starten.
In eerste instantie gelukt maar na een week weer hetzelfde! Weer deze methode toegepast en voorlopig gaat nu alles goed. Wat kan dit zijn? Voldoe ruim aan de systeemeisen. Kan het zijn dat Avast free en windows defender elkaar dwars zitten? Wie kan mij iemand advies geven?

Groeten adje45

2 virusscanners op 1 systeem is hetzelfde als 2 vriendinnen hebben....................... ;)

Virusscanners

Daar ben ik het mee eens. Maar welke moet er dan af. Men zegt dat windows defender niet voldoende beveiligd. Heb ook nog malwarebytes anti malware.

Malwarebytes naast een 'echte' virusscanner is geen probleem. Ik zou Defender uitschakelen als ik jou was.

Ok dat zal ik eens doen bedankt voor je advies!

Vr gr adje45

Is hetzelfde probleem als hier wordt genoemd. Grappig genoeg wordt daar de schuld bij Windows Defender gelegd, maar zonder Avast Free (en mét Windows Defender) is het probleem er niet...

Uitschakelen van Windows Defender hielp ook in die discussiedraad niet... :rolleyes: maar je kunt het proberen, natuurlijk. Ik raad je aan om daarna Avast Free te herstellen via appwiz.cpl
Ook kun je het volgende proberen:
Solution #1.3 – Run the System File Checker tool to repair corrupted system files

You can try to repair the corrupted or missing system files using the Windows tool called System File Checker or SFC. It’s quite simple and apparently worked for lots of users:

Right-click on the Start menu icon and select ‘Command Prompt (Admin)’
Type down ‘sfc /scannow’ and hit ‘Enter’ and wait after it finishes
Restart your computer the Start menu and Cortana should be working again

Natuurlijk ben je ook van het probleem af als je Avast Free deïnstalleert en een andere anti-virus installeert (of alleen met Windows Defender verder gaat).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan