start menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Berichten
225
Op mijn werk heeft de systeembeheerder het start menu en taakbalk dusdanig vergrendeld dat niet mogelijk is om te kiezen de klassieke start menu en het XP start menu en ook nog wat andere opties. Standaard staat het klassieke menu aan.
Hoe kan ik dit via een registerwijziging ongedaan maken?
 
Heb je al getest of je uberhaupt in het register kan komen? De meeste systeembeheerders zullen veranderingen daar ook niet toestaan.:)
 
Inderdaad:D Heb je al netjes aan de systeembeheerder gevraagd of hij/zij een andere startmenu voor je wil instellen?

Als het niet mag lijkt het me vrij logisch dat wij je ook niet kunnen helpen.;)
 
Mocht je systeembeheerder het "vergeten" zijn om zulke wijzingen in het register aan te passen dan zou hij de wijzingen die je nu meemaakt via een group policy gedaan hebben en die kijkt een aantal keer per dag of elke pc nog voldoet aan de GP en mocht dat niet het geval zijn dan krijg jij gewoon de instellingen weer die hij wil dat je krijgt.
 
Geplaatst door Jozo
Je zou maar systeembeheerder zijn :(

Dat is helemaal niet erg. Systeembeheerders bepalen uiteindelijk, als ze het goed doen, het hele uiterlijk van je windows en wat je wel en wat je niet mag.
 
Ik kan wel gewoon in het register komen en die policie map had ik inderdaad ook gevonden en daar zit het hem ook niet in. Het is ook verder niet belangrijk maar vond het wel grappig om te ontdekken hoe zo'n systeembeheerder dingen verbergt en dat het met een aanpassing weer te veranderen is door de gebruiker.:D
 
Ik weet niet of je systeembeheerder met echte policy's werkt maar anders kun je er maar even van genieten en staat het weer zoals hij het wil.

En die map policies die jij tegenkomt heeft daar dan niks mee te maken maar dat zit in de Active Directory
 
Niet erg goed geregeld van de systeembeheerder dan:confused: bij mij op school is het zelfs niet zo erg.. :p daar zijn ze alleen een opdrachtprompt 'vergeten' uit te zetten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan