Start niet! Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

038soldier

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hoi,

een tijdje terug heb ik de cpu proberen te verwijderen van het moederbord, maar per ongeluk waren er pinnetjes krom gebogen (cpu zat vast aan de koeler gesmolten ofzo)

Nou heb ik een nieuwe processor gekocht (P4, 2,53, 512Kb Cache, socket 478; Vorige cpu: Celeron 2,6 128 kb cache, Socket 478)

Dus deze processor moet het gewoon doen, de nieuwe.

Leek mij dus dat als er een nieuwe cpu inging dat de pc moest gana werken, simpelweg omdat de oude kapot gegaan was.

Probleem isdat de pc helemaal niks doet als ik deze aanzet, behalve een klein kraakje vd harde schijf ofzo denk ik en daarna draat de koeler alleen, meer gebeurt er niet in mijn ogen.

De processor wordt heet, dus werkt wel.

Verder geen piepjes ofzo van foutcodes.

Een ander ram gehugen reepje werkt niet, zelfde probleem.

Ik weet totaal niet wat er aan de hand kan zijn, heb ook al de 9200SE van mn broertje geprobeerd, maar geen verschil (heb zelf ook een 9200se btw)

Beeld gaat dus niet aan, maar logisch ook, want als de pc normaal opstart hoor je wel van alles, maar er gebeurt nu niks.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn ?

Wat gebeurd er bv met kapotte ram ?

Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Ja mijn moederbord ondersteund pentium 4 t-m 3 ghz socket 478 met max. 1 mb cache.
FSB 400.

Die er nu inzit, net nieuw is P4 2,53ghz socket 478 FSB 533

Moederbordnaam onbekend

staat admtek AN983B op dit is een chip voor de netwerkkaart ofzo.
eN sis 963UA dit is de geluidskaartchip.

Meer kan ik er niet van vinden.

Tis wel een scaleo 600 Fijusti Siemens en was orgineel 2,6 celeron 9200SE 256 pc2700 geheugen

Nog een vraag om zeker te weten of het klopt...

De processor is dus voor een pc en niet een laptop, word nu ook warm de cpu en die van de laptop toen niet.

De pinnen passenprecies en komen ook precies overeen met de celeron, zelfde uiterlijk, behalve tussen alles pinnetjes in, dat vierkantje ertussen zeg maar, daar zit wel verschil.

Raar dat ik bij tweakers geen 2,53 GHz kan vinden, heb er overigens wel 1 op speurders gevonden P4.

Door twijfel of het wel voor d epc is aangezien die van de laptop ook 2,53 ghz was.

Laatst bewerkt:
Ja mijn moederbord ondersteund pentium 4 t-m 3 ghz socket 478 met max. 1 mb cache.
FSB 400.

Die er nu inzit, net nieuw is P4 2,53ghz socket 478 FSB 533

denk toch dat je moederbord de cpu niet goed ondersteun.
mischien dat een bios flash je verder helpt.
laat dit doen door iemand die weet wat die doet anders woord het een nieuw moederbordje
kan ook zijn dat je blijvende schaden heb gemaakt met het verwijderen,
of moet ik zegen uit ruken van de oude cpu.

Laatst bewerkt:
http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/pc/vil/datenblaetter/mainboards/ds_d1675.pdf;internal&action=plain.action

is mijn moederbord.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL685

Mn processor is dat, wordt gewoon ondersteund lijkt mij...

De cpu werd niet warm van de laptop, ook P4 2,53, deze is voor de pc dus, 1,5V trouwens en wordt WEL warm.

De videokaart wordt ook warm...

De cpu is indentiek aan de celeron processor (allebij Socket 478)

Dusja ik snap er niks van, de pc deed het toen wel, cpu kapot gegaan en nou heb ik een cpu en doet ie het nog niet.

Leg het verhaal aub nog een keer uit, want je begint ineenkeer met vergelijkingen over laptop cpu's en gewone desktop cpu's dus snap er geen **** meer van. Leg het nogeen keer uit aub en dan probeer ik je verder te helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan