Start niet meer na 2x vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Epiales

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
5
Hallo allemaal.

Mijn moeder heeft een nogal groot probleem met haar computer, (met windows vista home premium 32-bits) na een aantal
dingen geprobeerd te hebben heeft ze nu aan mij gevraagd of ik nog iets weet. Nou ja, niet dus, vandaar dat ik het nu bij jullie probeer.

Ik zal maar bij het begin beginnen.

Het begon toen ze een spel zat te spelen, de computer liep op een gegeven moment vast. Het scherm had allemaal streepjes
en hij reageerde nergens meer op, geen muis, ctrl alt del werkte niet, niks meer. Ze heeft hem toen uit gezet. Later weer aan
gezet, windows startte gewoon, maar liep na een minuut of 5 weer helemaal vast, dit keer gewoon in windows zelf. Weer
reageerde hij nergens meer op.
Ze heeft hem toen weer uitgezet. later weer aangezet, maar nu start hij windows dus niet meer. Hij laat nog wel het blauwe
scherm (met verticale strepen, wat niet normaal is) zien met F11 voor system recovery, F8 voor veilige modus etc. direct daarna
wordt het scherm zwart en doet hij niets meer.

Hij startte nog wel op in veilige modus, vanuit daar heeft ze een systeem herstelpunt teruggezet naar een aantal dagen geleden,
haalde niets uit.
Ze heeft hem ook laten starten op de recovery disk, ook daar heeft ze alle opties van geprobeerd, maar niets heeft geholpen.

Ze heeft met een hardware diagnose disk een volledige hardware scan gedaan, maar die zegt dat ales in orde is.
Weer gestart in veilige modus en geprobeerd een backup te gebruiken, maar dat kan hij niet.
Afgesloten (normaal) weer aangezet, na het blauwe scherm met F10, F8 etc. kwam weer het zwarte scherm. De hele nacht op
het zwarte scherm aan laten staan met de hoop dat als ze maar lang genoeg zou wachten hij misschien wel weer door zou gaan, maar niks.

Uiteindelijk heeft ze vanmiddag besloten hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat deed hij, moest hem daarna
opnieuw opstarten om daarna windows weer in te stellen, maar bij het opstarten komt hij weer in het zwarte scherm, daar
staat hij nu al weer een paar uur op. Ze durft hem nu niet meer uit te zetten omdat ze bang is dat ze dan helemaal niets meer heeft.


Ik weet op dit moment niets meer te verzinnen, ik hoop dat iemand hier nog wel iets weet.

Alvast bedankt
 
Het antwoord op je vraag is m.i. vrij simpel: er is inmiddels téveel gerommeld (met als vermoedelijk gevolg een hopeloos overstuur OS) waardoor een nieuwe installatie van Windows oneindig veel sneller zal verlopen dan álle andere mogelijke troubleshootadviezen.

Ik meen uit het de opmerking "terugzetten naar fabrieksinstellingen" op te maken dat er géén normale Windows DVD bij het systeem is meegeleverd?

Zo nee, dan een schijf van iemand lenen, ermee booten en na enkele minuten de serial invoeren van je moeders Windows. (Zie sticker ergens op het systeem)

Staan er belangrijke bestanden op de machine? Jammer, dan had er maar een backup op externe hdd of DVD's gemaakt moeten worden.
 
Er is idd geen Windows DVD bij geleverd, belangrijke bestanden heeft ze allemaal op een externe schijf staan, als het goed is, dus dat is geen probleem.

Ik zal eens rondvragen of iemand nog een Vista DVD heeft liggen.

Dank je wel :thumb:
 
Gelukkig, eindelijk kom ik weer eens mensen tegen die slim zijn en dús een backup van hun persoonlijk / belangrijke bestanden hebben. Ze zijn met een lampje te zoeken (deze slimme mensen) Waarbij het referentiekader dan het aantal mensen is dan vragen start over vastgelopen machines hier op de Helpmij.
 
Laatst bewerkt:
Hm. Dat werkte ook niet.

Ik heb een Vista installatie DVD van een vriend geleend en geprobeerd Vista opnieuw te installeren. Dat doet hij wel, ziet er ook goed uit, geen rare streepjes ed., maar na het stukje 'voltooien installatie' wordt direct het beeld zwart. Ik zie dan een seconde een klein wit stukje met ongeveer 7 groene muzieknootjes en dan gaat hij helemaal op zwart en doet hij niets meer, net als in mijn eerste post.

Dus mochten er nog mer ideeën zijn, dan hoor ik ze graag.
 
Wel tijdens (voorafgaande aan) de installatie de hdd laten formatteren???

Dan wordt het tijd om dingen uit te gaan sluiten. Leen een videokaart van iemand en kijk wat het systeem doet met een goed werkende videokaart.
 
Yep, eerst netjes geformatteerd.

Nou, dan wordt het inderdaad maar eens tijd om hier en daar wat kaarten te gaan lenen, dat zal nog wel even gaan duren, maar ik zal nog wel laten horen hoe het afloopt. :thumb:
 
Oké, een ander probleem dan een (bijna) kapotte videokaart (of mogelijk voeding !?) kan ik zo 1,2,3 niet verzinnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan