Start niet op met accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
284
Hallo,

Mijn moeder heeft een laptop die het niet doet zoals het hoort. Deze startte namelijk helemaal niet meer op. Vandaag ben ik er toevallig acter gekomen dat dit waarschijnlijk door de accu komt. Als ik de accu namelijk verwijder, start de laptop zoals behoren op. Zit de accu er weer gewoon in, gebeurt er niets als ik op de power knop druk. Ook als gewoon de stekker in het stopcontact e.d. zit gebeurt er nog niets.

Blokkeert de accu het opstarten van de laptop o.i.d.?

Specs v/d laptop:
Compaq Presario 2535EU
Processor: Intel Celeron 2,6Ghz
Intern geheugen: 256 MN DDR PC2100 266-MHz
Harde Schijf: 30GB
Combodrive: DVD-rom/CD-writer
Video: tot 64 MB geïntegreerde ATI MOBILITY RADEON IGP
Accu: Li-Ion

mvg
 
of de accu is gewoon kapot!

kan je dat testen?
 
ik dacht inderdaad ook al dat de accu gewoon kapot is, maar is het dan niet vreemd dat de accu de hele laptop blokkeert???

Laptop+accu zijn zo'n 4 jaar oud...
 
dan ga ik ervan uit dat de accu inderdaad dood is.
Kan dit ook iets te maken hebben met dat de laptop onwaarschijnlijk traag is op het moment? (ook na het verwijderen van spyware etc.)
Of is dat gewoon een "los" probleem...

Voor de zekerheid vraag ik het nog maar even, is die site met die accu de goede voor deze laptop?
 
Dat ie traag is zal denk ik eerder te maken hebben met het feit dat ie 4 jaar oud is en er inmiddels een hoop 'vervuiling' op staat. Misschien verstandig om een schone herinstallatie te doen. Mocht je nog geen partities op de harde schijf hebben dan zou ik deze wel aanmaken, dan is een herinstallatie in de toekomst een stuk makkelijker.

Over die website, ik heb even gezocht op je laptopmodel, maar je kan voor de zekerheid ook zoeken op het partnummer van de accu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan