Start niet op (valt uit/aan)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rth29
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rth29

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2012
Ik heb gister mijn computer in elkaar gezet en vandaag mijn cpu ingebouwd, en wil deze langzamerhand verder upgraden.

Mijn Specificaties:

Intel i5 3450 3.1Ghz
Nvidia Geforce 210
4GB Kingston DDR III 1333
Antec H2o Kühler 620
Huntkey 500W
Asus P8H77-V
500GB Hitachi

Foto: IMG_20120602_173246.jpg

Ik heb dus een probleem maar telkens als ik de computer wil inschakelen gaat de PC 5 seconden aan en dan weer uit en dan gebeurt het opnieuw, het is zo kort dat ik niet in de BIOS kan komen. Overigens brand de MemOK! Button op het moederbord gedurende het opstarten, ik heb de batterij er al uit en ingehad.

Ik zat zelf te denken aan dat het geheugen niet werkt met dit moederbord (want het werkt wel op een andere pc) of dat de voeding niet goed werkt.
Het zou fijn zijn als iemand mij zou kunnen helpen met dit probleem.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Als eerste de afstand busjes gebruikt tussen moederbord en kast?

Ja, die zaten al in de kast dus, het bord zit goed vast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Wat ik dan meestal doe bouw alles uit test hem buiten de kast en eerst zo kaal mogelijk dus 1 reepje geheugen zonder videokaart etc.

ps als dit geheugen in andere pc past zou je het geheugen uit de andere pc ook in deze kunnen proberen;)

Laatst bewerkt:
Bedankt maar dat had ik al geprobeerd, maar het geheugen werkt goed in een P8H61 Moederbord van Asus.

edit: Nee ik had nog niet geprobeerd alles uit te bouwen, omdat er aardig wat tijd in gaat zitten.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat eens gehad en bleek de videokaart niet goed in z'n slot te zitten.

Ik heb net mijn voeding op een ander moederbord getest, dus die is goed.
Ik heb de videokaart eruit gehaald en er gebeurt nog steeds hetzelfde.
Dan denk ik, zou het geheugen problemen opleveren? Ik heb een Kingston en Adata DIM van 4GB 1333 gebruikt los van elkaar zonder resultaat.

edit: Moederbord uit de PC gehaald en getest, maar nog steeds hetzelfde. (DRAM_LED brandt)

Laatst bewerkt:
Mijn vraag is al opgelost, het kwam doordat er op de socket 3 pinnetjes krom waren gebogen. Dus ik heb ze met pincet, lamp en vergrootglas recht weten te buigen, geen aanrader als je geen stille hand hebt want het is milimeterwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan