Start niet op \WINDOWS.0\SYSTEM\vga850.fon

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxx maxx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Start niet op : \WINDOWS.0\SYSTEM\vga850.fon

Hellup, XP serv.pck 2,
start opeens niet meer op, melding :beschadigd of kan niet vinden : WINDOWS.0\SYSTEM\vga850.fon

kan wel met F8 de veilige modus starten,
vervolgens bij de fonts gekeken en daar zat vga850 er niet zichtbaar in, maar als ik hem zoek met bestanden search staat hij er verborgen in.
Kan hem dan ook gewoon met windows font reader (oid ) openen en bekijken.

Wil via mijn laptop deze font opnieuw inladen, maar daar staat ie niet in. Op Helpmij forum heb ik vga850 gekopieerd maar deze is waarschijnlijk beschadigd ofzo want hij laat zich niet in de folder Font kopieeren (Bestand beschadigd of niet leesbaar)

Wie helpt mij ???

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Probeer onderstaand eens

1. Stop je XP cd in de cd-rom speler en start daar de PC mee op.
2. Als Setup is opgestart kies je voor R om de herstelconsole op te starten
3. Kies de Windows versie waar je je wilt aanmelden en voer het administrator wachtwoor d in. Als je geen wachtwoord hebt ingevul als Administrator druk je op Enter.
4. Ga naar je XP cd door de juiste letter in te vullen. Het hangt van de PC af welke letter dit is. Kan D: zijn maar anders probeer je steeds een letter hoger totdat je juiste hebt.
5. Zoek op de cd naar het bestand VGA850.fo_
6. Als je weet in welke map het bestand staat ga je daar heen met cd <mapnaam>
7. Type nu in: expand vga850.fo_ c:\WINDOWS.0\system\vga850.fon

Bedankt voor je hulp, alleen heb ik geen XP cd, XP was voor geinstalleerd op m'n PC bij aankoop.
Heb wel een complete opstart CD maar ik wil niet alle programma's en drivers kwijtraken en opnieuw moeten installeren..

Any other ideas of tips ???

Als je geen orginele XP cd hebt dan zou je kunnen denken om via VmWare pf Virtual PC 2007 windows virtueel te installeren.

Je kunt dan de cd die hoort bij je pc gebruiken om daar Virtueel windows te installeren op je pc zodat je het juiste bestand kunt opzoeken en kopieren. Hierdoor blijft je PC verder normaal werken.

VmWare (30 dagen versie, voldoende om even de boel te installeren)
http://www.vmware.com/download/ws/

of
Virtual Pc 2007 (Gratis)
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan