Start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

john_boy_overbe

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Hallo allemaal,

zet ik vanmorgen mijn laptop met Win Xp Pro aan, krijg ik in beeld dat ik de computer in veilige modus (3 versies), met laatste opties of gewoon wil starten. Ik alles geprobeerd, maar niks doet het.
Ik de bootdiskette van deze site gedownload en kwam ik toch in MS-DOS. Daar kwam ik erachter dat mijn d-schijf mijn c-schijf was geworden en dat mijn c-schijf weg is. En daar staan alle programma's enzo op. Hoe krijg ik deze terug. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt

Kijk eens of hij de schijf in het Bios wel ziet? Eventueel daar HDD-detectie doen. (detectie hangt af van welk Bios je hebt)

Wat voor een bootdiskette heb je gebruikt? Als je er 1 van ME hebt gebruikt dan is het logisch dat je 1 schijf niet ziet. Ik neem even voor het gemak aan dat je voor winxp een NTFS partitie gebruikt. Deze wordt namenlijk niet gezien in DOS. Dan ziet hij de D schijf als C

Misschien heb ik dat wel verkeerd gezien. Maar hoe kan het dan dat mijn windows niet op wil starten!!!!
En hoe doen ik HDD Detectie

In het ene Bios heet het HDD detectie. In andere Biossen staat hij er niet bij. Het was de bedoeling of je kunt zien of de schijven daar wel herkend worden.

Loop ook de kabels eens na. Dus kast open, en alles wat naar je harde schijf gaat, even aandrukken. (Voedingskabel, ide-kabel)

Geplaatst door Tanja1968
Loop ook de kabels eens na. Dus kast open, en alles wat naar je harde schijf gaat, even aandrukken. (Voedingskabel, ide-kabel)
Het gaat volgens mij hier om een laptop.

O ja:o Had de vraag niet helemaal teruggelezen

Dat mag hij dan overslaan:D

Ik heb echt geen idee. Ik heb je vraag wel 8x gelezen om te kijken wat er nog gedaan kan worden.

Ik neem aan dat het 1 schijf is met 2 partities? Wat zie je in Dos als je C: intikt? Zie je dan je bestanden die op D stonden?

Geeft C nu ook de grootte aan van de oorspronkelijke D?
Heb je nog een mogelijkheid om eventueel XP op NOG een andere partitie te installeren en dan bv met partitionmagic te kijken of je daar kunt zien wat er aan de hand is?

Als je nu even antwoord geeft op de vorige vraag dan kunnen we je misschien verder helpen.

Ja, het is 1 schijf met 2 partities. Als ik c: intyp zie ik de bestanden die op D stonden, ja.

Ja, C geeft de grote van D aaan

Geen mogelijkheid voor andere partitie.

Zo, goed geantwoord

Sorry, maar nu zie ik dat ik hetzelfde probleem heb als iemand met een topic of 2 onder mij, genaamd 'niet kunnen opstarten!! help'

Maar ik snap niks van de uitleg die erbij staat

Geplaatst door john_boy_overbe
Sorry, maar nu zie ik dat ik hetzelfde probleem heb als iemand met een topic of 2 onder mij, genaamd 'niet kunnen opstarten!! help'

Maar ik snap niks van de uitleg die erbij staat

Je bedoeld hier waarschijnlijk die van Rened.
Dit ging om een Packerd Bell.

Ik denk echter dat in jouw geval het gaat om een verborgen partitie nl. de oorspronkelijke C:.

Met welk programma heb je de partities ingedeeld?
Is dat geweest met Partition Magic? Zo ja, heb je dan bootdiskettes hiervoor gemaakt?

De 2 partities zaten er al op. Ik heb een compaq laptop en daarop stond op de c: al win xp toen ik hem kocht en op de d: de programma's die je normaal op cd krijgt.

Dus ik heb het zelf niet gedaan. Maar als ik mijn laptop opstart krijg ik hetzelfde begin beeld als Rened met de PB

Bij Packerd Bell zijn de handelingen anders dan bij andere PC's. De oplossing voor Rened zal bij jou dan ook niet werken.

Misschien dat dit een oplossing is voor jouw probleem.

Klik daar links op de + voor Repairing Damaged... en klik op Restoring the MBR.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan