• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

start nieuwe datum op ander tijdstip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerlagm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2020
Hallo,

Hoe kan ik de datum van de volgende dag al in laten gaan om 22u.

Heb voor een drieploegendienst een productie rapport gemaakt maar ik krijg het niet voor elkaar dat voor de nachtdienst de datum om 22u automatische over gaat naar de volgende dag.
weet iemand hoe dit moet?

Groeten Gerlagm.

op de gok hoe je excel er uit ziet, maar je kan anders gewoon 2 uur optellen bij je tijdstip , dan zit je in geval van je nachtploeg in de volgnede dag, maar er bestaan nog mogelijkheden, alleen hoe ziet het er aan jouw kant uit ?

In A1:
20-08-2020 21:00
of
20-08-2020 22:00

In B1:
PHP:
=IF(MOD(A1;1)<11/12;A1;CEILING(A1;1))

Hoe het er bij mij uit ziet. Het is een productie formulier voor meerdere lijnen en alle ploegen waarin bij 1 cel de datum en tijd automatisch meegaat alleen zou ik graag willen dat voor de nachtdienst de datum dan automatisch over gaat om 22u en dat lukt me niet. Ik ben een beginneling met excel en vind het erg interessant wat er allemaal mee mogelijk is. Heb wat geprobeerd met de als of als.voorwaarden maar krijg elke keer foutmeldingen.

Code:
=GEHEEL(A1)+(REST(A1;1)>TIJD(21;59;59))
snelle uitleg, je neemt de datum (=geheel deel) en je telt er 1 bij als het tijdstip (deel na de komma) na 21:59:59 valt.
Waarom niet groter of gelijk aan 22:00:00 ? Heel soms kan het een keer zijn dat, als datum en tijd het resuitaat is van een berekening, dat er daar een afrondingsfoutje (ergens 10e cijfer achter de komma, dus milliseconden) op zit en dat een visuele 22:00:00 (maar eigenlijk 21:59:59,99999) nog in de dagploeg zou zitten.

Dit veronderstelt wel dat je datum+uur een getal is, dus geen tekst (kijk of die rechts in de cel staat, dus een getal of links in de cel en dus een tekst, maak de kolombreedte anders tijdelijk wat groter)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan