Start Nod32 doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Net Nod32 aangeschaft leek allemaal prima in orde. Echter Start Nod32 reageert niet, tevens krijg ik een melding van Win32/prorat.trojan met in Amon al een kleine 3000 geïnfecteerde bestanden, dat is dus niet meer een voor een te verwijderen. Wel heel toevallig dat dit nu na install van Nod32 gebeurt. Wat is hier aan de hand en hoe raak ik die Trojan echt kwijt?????
 
Dat wordt door Nod herkent en dat moet het kunnen verwijderen.

Installeer Nod opnieuw
 
Symantac heeft er deze verwijder toolvoor.
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2003-061315-4216-99&tabid=3

Trouwens wel jammer dat je Nod32 niet via de vereniging gekocht hebt.
Wij hebben hier best wel een leuke aanbieding voor.
http://www.helpmij.nl/nod32/

Heb nog gekeken naar die aanbieding maar zag hem nergens meer staan!! Prijs trouwens hetzelfde.

Die prorat komt erop nadat ik Nod heb geïnstalleerd!!!! Nog nooit zoiets meegemaakt. Ik dacht juist dat Nod die boel tegen hoort te houden?? Nee dus.

Dat verwijderen kan ik geen tool meer noemen, daar zullen maar weinig mensen bij zijn gebaat. Ik ga vlug even terug naar Kaspersky denk ik.

Waarom start Nod32 nu niet op??

Hm was eerst razend gelukkig maar dit gooit wel veel roet in het eten en dat op ouwe jaar.
 
Heleboel progs starten niet meer op. Zelfs install van Kasperky gaat niet door!! Wat moet ik doen?????
 
dan zou ik de internet verbinding verbreken en eens opstarten in veilige modus en daar nod32 zijn werk laten doen.
als dat schoon is dan zou je de verbinding weer kunnen herstellen.
 
Ik heb het zelfde gehad in het begin met de trial versie van nod32.
Ik heb al die problemen die daarna ontstonden opgesomd en gemaild naar de helpdesk.
Die kwam met antwoorden die ik al reeds eerder heb uitgeprobeerd om die problemen tegen te gaan.
Uiteindelijk nod32 maar er afgehaald en teruggegaan naar de oude vertrouwde av.
 
NOD32 is een prima scanner maar het probleem is dat je vorige scanner alles er niet heeft afgehaald.
Je zit dus nu met de gebakken peren dat je systeem vervuild is met virussen en trojans.
Gewoon je systeem opnieuw schoon installeren is het beste wat je kunt doen ben je alle troep kwijt.
Dan even je backups terug plaatsen die je van alle belangrijke bestanden hebt gemaakt (of heb je dat niet gedaan dat is dan dom dom dom), en even goed scannen na de tijd en je hebt weer een puik systeempje.

:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde gehad in het begin met de trial versie van nod32.
Ik heb al die problemen die daarna ontstonden opgesomd en gemaild naar de helpdesk.
Die kwam met antwoorden die ik al reeds eerder heb uitgeprobeerd om die problemen tegen te gaan.
Uiteindelijk nod32 maar er afgehaald en teruggegaan naar de oude vertrouwde av.[/QUOTE

Behoorlijk ernstig, ik mail nu van mijn praktijkcomputer. Ik kreeg ipv veilige modus een blauw scherm dus met die abracadabra-adviezen die je toch niet kan uitvoeren want je computer start niet meer op!!

Alles ligt aan NOD32 want in de poefversies ontdekte ie ook steeds maar wormen die steeds maar weer terugkwamen ondanks dat je ze verwijderd had. Ik probeerde kaspersky weer te installeren maar dat startte ook niet meer op!! Ik ga vlug mijn geld terughalen, kan ik beter doneren aan helpmij, maar die sponsoren weer NOD32...Toen nog geprobeerd een image terug te zetten, die stond op een externe schijf!! Maar Acronis True image herkende alleen maar de inwendige schijf!!! Zal formateren worden.... ben benieuwd naar commentaar. Heb ook nog een laptop waarmee ik ff op helpmij kan kijken...
 
Jammer dat je het bijltje er bij neer gooid want ik draai al lange tijd met NOD32 naar alle tevredenheid en het is een scanner die alles goed ondermijnd en dat kan ik avn alle scanners die ik heb gehad tot nu toe niet zeggen.
Je pc is vermoedelijk zo vervuild dat meerdere bestanden gewijzigd zijn door spyware en virussen, daar door krijg je blauwe schermen want Nod32 zal deze verwijderen of in karantene zetten
 
Beveiligder dan ik kan bijna niet!! Trouwens de tool van symantec om die prorat kwijt te raken verwijst naar registeritems die helemaal niet bestaan!!!

Voorzover na te gaan werden er allerlei wormen gesignaleerd en die werden niet verwijderd want ze kwamen elke keer weer terug. Nog nooit meegemaakt, terwijl ik ervaring heb met vrijwel elk AV programma. Ik moet het bijltje er wel bij neergooien want kan niet meer op mijn computer komen.

Ook de image van Acronis true Image kan ik niet gebruiken want die staat op een externe schijf. Weet iemand waarom die niet wordt herkend????? Ik krijg alleen schijf C en D (partitie) te zien!!! Dan denk je dat je alles goed doet. Systeem herstel moest worden uitgeschakeld om die worm via de symantec methode uit te schakelen dus dat is ook geen optie meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan