Start op als Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Bij gebruikers staat behalve mijn eigen naam als beheerder ookj Administrator als beheerder.
Telkens als ik mijn PC opstart start hij op als Beheerder en dat wil ik niet omdat daar geen ikoontjes van programmas op staan.
Hoe kan ik ADMNINISTRATOR uitschakelen?
Bedankt
Groet,
Martin
 
Als ik het goed begrijp wil je dus het administrator account uitschakelen, omdat die anders benaderbaar is via het login scherm?

Je kan het administrator account niet uitschakelen. Wel, kan je het 'verbergen' zodat als je alleen het wachtwoord (en de gebruikersnaam 'Administrator') weet, dan je er op een andere manier in kan komen. (2x CTRL+ALT+DEL op het inlog scherm, dan krijg je het klassieke inlog schermpje)

Dan zal je in het register moeten:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Under this key you simply create a new DWORD value – the name matches the users name exactly, and the value is one of the following (Decimal format)

0 – Hides the user just from the welcome screen
1 – The user is shown

Kortom: Ga naar het genoemde pad (Zie quote), en maak daar een nieuw DWORD aan. (Rechtsklik -> Nieuw/new -> DWORD) met de naam 'Administrator', met de waarde '0'.
 
Dat werkt niet.
Ik heb het zo gedaan en mijn PC opnieuw opgestart. Ik krijg toch weer dat oude XP buroblad.
Ik moet me dan afmelden als Administrator en dan mijn eigen naam intikken en dan krijg ik weer mijn eigen vertrouwde scherm.
Eigenlijk wil ik die XP schermpjes helemaal niet.
Ik was gewend als ik mijn PC opstart ik direct mijn buroblad te zien kreeg.
Ik hoop dat je me verder kan helpen.
Groet,
Martin
 
Je krijgt dus het klassieke inlogscherm i.p.v. onderstaande?

logon.jpg



In je Administrator account, ga eens naar de inlog-instellingen (kan je vinden in ' Configscherm -> Accounts), en vink de optie om het klassieke inlogscherm te gebruiken uit.

Want als je gebruik maakt van de klassieke inlogscherm, heeft het weinig zin om gebruikersaccounts te verbergen.
 
Ga naar deze webpagina, download (ong. halverwege de pagina aan de rechterkant) Tweak_Ui, installeer het (je vindt het daarna terug in de programmagroep Powertoys for Windows XP).

Start Tweak_UI, ga naar Logon -> Autologon
Zet het vinkje af en druk op Ok.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het lees, start XP standaard op als Administrator, terwijl TS dit als zijn eigen naam wil.

Ga hiervoor naar Start; Uitvoeren
typ control userpasswords2 en dan enter/OK

attachment.php


Klik het vinkje Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken eerst aan en daarna gelijk weer uit.
Klik op Toepassen

attachment.php


Het scherm Automatisch Aanmelden verschijnt
Hier staat nu als gebruikersnaam Administrator
Typ hier jouw eigen inlognaam in
Druk op OK en Ok om de schermen te sluiten.
 

Bijlagen

  • xp2.jpg
    xp2.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 274
  • xp1.jpg
    xp1.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 291
Hetgeen de vorige poster neerzette kan ook met Tweak_Ui worden gerealiseerd. Laat dan het vinkje staan in Logon -> Autologin, vervang de nu getoonde gebruikersnaam door die van jezelf en druk op Set password en vul daar in de 2 vakjes je wachtwoord in (leeg laten als er geen wachtwoord wordt gebruikt).

Vind ik makkelijker dan via control userpasswords2

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan