Start-optie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er moet toch íémand zijn die dit ook heeft?
Ik heb toch het gevoel dat die AVG Remover nog niet voltooid is, ookal is ie al 5 keer uitgevoerd en is iedere keer de PC herstart.
 
Hoi
Heb dat filmpje even bekeken, en dacht gelijk aan een probleem dat ik met Vista had.
Kreeg ook vaak een scherm zoals dat bij jou gebeurde, en dat explorer er mee stopte.
Bij mij lag dat aan het Windows beschermingsprogramma 'DEP' , die laat bepaalde dingen niet toe als het programma denkt dat het een "gevaarlijk" programma is. Je kunt de instellingen van DEP veranderen, het makkelijkste is gewoon via ''help en ondersteuning".
Dan kun je het stap voor stap doen. Is goed beschreven, toets in het zoekvakje even DEP in en dan de beschrijving volgen.
Ik hoop dat het je helpt
 
Hoi
Heb dat filmpje even bekeken, en dacht gelijk aan een probleem dat ik met Vista had.
Kreeg ook vaak een scherm zoals dat bij jou gebeurde, en dat explorer er mee stopte.
Bij mij lag dat aan het Windows beschermingsprogramma 'DEP' , die laat bepaalde dingen niet toe als het programma denkt dat het een "gevaarlijk" programma is. Je kunt de instellingen van DEP veranderen, het makkelijkste is gewoon via ''help en ondersteuning".
Dan kun je het stap voor stap doen. Is goed beschreven, toets in het zoekvakje even DEP in en dan de beschrijving volgen.
Ik hoop dat het je helpt
Ik draai op Windows 7, zoals je waarschijnlijk al had gemerkt. ;)
En via Help & Support vind ik niets op de phrase 'DEP'.
attachment.php
 

Bijlagen

  • DEP - Help and Support.PNG
    DEP - Help and Support.PNG
    75,7 KB · Weergaven: 53
Sorry, gaf een WinVista oplossing. Maar hij is nog wel te vinden met volgende stappen:
Ga naar configuratiescherm
Klik op Systeem
Ga naar Geavanceerde Systeeminstellingen
Klik bij prestaties op instellingen
Daar zie je het labeltje DEP
Hoe je het precies in moet stellen wordt dan uitgelegd als je op "hoe werkt dit" klikt
Heb even wat plaatjes bijgevoegd.
Ik hoop dat je er uit kunt komen, want ik had zelf ook best wat tijd nodig dit uit te zoeken.
Succes
 

Bijlagen

  • ScreenShot.jpg
    ScreenShot.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 24
  • ScreenShot001.jpg
    ScreenShot001.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 15
  • ScreenShot002.jpg
    ScreenShot002.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 11
  • ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 17
En welk bestand moet ik dan toevoegen?
Want ik heb dit scherm 10 min. geleden al gehad, ik had toen explorer.exe toegevoegd.
De PC herstart, maar het probleem was er nogsteeds.
 
Je hebt dat verschijnsel van het uitschakelen van explorer bij een bepaald programma toch?
Dan is dat je uitgangspunt. Het is een zoekwerk, ik weet het, maar ik heb geen kant en klaar antwoord voor jou specifieke dwarsligger. Er is een mogenlijkheid om dat DEP uit te schakelen maar dan moet ik zelf even zoeken naar de site waar ik dat gevonden had.
 
Want welke executable file moet ik dan niet laten controleren door DEP?
Het ziet er nu zó uit!

attachment.php
 

Bijlagen

  • Explorer.exe - DEP.PNG
    Explorer.exe - DEP.PNG
    38,3 KB · Weergaven: 32
Ik vond op een oudere schijf dit plaatje. Ik dacht dat ik dat van www.tweakvista.nl had afgehaald, maar kan het niet zo snel terugvinden. Zal je even zelf moeten zoeken.
Succes
 

Bijlagen

  • DEP uit.jpg
    DEP uit.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 22
Op de website die jij aangaf is inderdaad niets te vinden over Data Execution Prevention (DEP).

Is het verstandig om DEP compleet uit te schakelen met dat commando?
 
Heb nog even gezocht, er staat ook wat op het PCM forum. forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=8992
Of het verstandig is? Ik weet het niet, maar als je een goede antivirusbeveiliging hebt en de firewall etc hebt ingeschakeld zie ik niet echt een probleem. Je moet alleen uitkijken met programma's die van onbekende oorsprong zijn. b.v. Een schijf van een vriendje die een progje heeft gedownload van een torrent. Het is m.i. een extraatje van Microsoft dat met en goede beveiliging niet echt nodig is.
 
Mmmmmm, heb nog eens alles teruggelezen. Zal dan toch een softwareprobleempje zijn. Misschien iets dat is overgebleven van AVG in het register of een dll. Je zult dan wat dieper moeten graven. Zo'n verwijdertool haalt misschien niet alles weg. Had je vroeger ook met Norton als je dat verwijderde, moest je zelf nog een registervermelding weghalen. Anders een schone instalatie, maar dat is nogal drasties. Sorrie dat ik je dan niet verder kan helpen.
Zal er nog eens over nadenken.
 
Heb naar mijn gevoel AVG ook uit register verwijderd.
Er kan naar mijn mening niets meer liggen van AVG in mijn PC.

In veilige modus werkt alles wel zoals het moet...
 
Laatst bewerkt:
Yes, yes, yes en yes!
Het is verholpen!

Het lag een optie in het contextmenu, genaamd "Better File Rename".
Onder Windows XP en Vista werkte deze applicatie prima, maar onder Windows 7 (helaas nog) niet, waardoor het problemen veroorzaakte zoals dat.

Ik zet de vraag op opgelost en kan weer met een smile mijn bestanden veranderen in het start-menu. :p:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan