Start outlook met VB in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerac

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Ik vroeg mij af of iemand een VB code (In Excel) kent die het mogelijk maakt om Outlook te starten. Ik genereer namelijk mailberichten als het getal 6 in mijn draaitabel voorkomt, maar zolang outlook niet gestart is kan het niet de berichten genereren.

Ik weet dat ik een link kan doen, maar dan geeft het een waarschuwing dat er een virus misschien op zit en dan runt de resterende script niet. Wacht op gebruiker om op OK te klikken. Beveiliging is leuk maar zeer irritant als je scripts maakt.

Lolletje laat maar heb het zelf al uitgevonden, was ietjes makkelijker dan ik dacht :P

Dit onderste twee (kies zelf) simpele script maakt dat mogelijk:

Geschikt voor applicaties die bekend zijn bij Microsoft

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Shell "OUTLOOK", vbNormalFocus
End Sub

OF

Hiermee kan je vrijwel alles starten, dus ook andere applicaties

Code:
Shell "C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE", vbNormalFocus
voor meer info kijk:
http://www.developerfusion.co.uk/show/9/

Laatst bewerkt:
Ik vroeg mij af of iemand een VB code (In Excel) kent die het mogelijk maakt om Outlook te starten. Ik genereer namelijk mailberichten als het getal 6 in mijn draaitabel voorkomt, maar zolang outlook niet gestart is kan het niet de berichten genereren.

Ik weet dat ik een link kan doen, maar dan geeft het een waarschuwing dat er een virus misschien op zit en dan runt de resterende script niet. Wacht op gebruiker om op OK te klikken. Beveiliging is leuk maar zeer irritant als je scripts maakt.

Lolletje laat maar heb het zelf al uitgevonden, was ietjes makkelijker dan ik dacht :P

Dit onderste twee (kies zelf) simpele script maakt dat mogelijk:

Geschikt voor applicaties die bekend zijn bij Microsoft

Code:
Shell "OUTLOOK", vbNormalFocus
End Sub

OF

Hiermee kan je vrijwel alles starten, dus ook andere applicaties

Code:
Shell "C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE", vbNormalFocus
voor meer info kijk:
http://www.developerfusion.co.uk/show/9/

Tja volgende probleem ontstaat indien outlook al geopend is dan opent deze script het nogmaals. Dus dan krijg je twee outlooks...tja eff zoeken tenzij hier iemand al de antwoord voor mij weet hoe ik dat kan voorkomen.

Weer een antwoordje gevonden

Tja volgende probleem ontstaat indien outlook al geopend is dan opent deze script het nogmaals. Dus dan krijg je twee outlooks...tja eff zoeken tenzij hier iemand al de antwoord voor mij weet hoe ik dat kan voorkomen.

Kan mijn eigen forum beginnen als ik zo doorga ik zet het antwoord erop voor mensen die dit misschien ook willen ook het probleem dat het zich meerdere malen opent heb ik opgelost met een kleine wijziging in de script genaamd /recycle:

1e optie:
Code:
Shell "OUTLOOK /recycle", vbNormalFocus
End Sub

OF

2e optie
Code:
Shell "C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE /recycle", vbNormalFocus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan