start pas op na tig keer drukken op startknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Mijn Laptop Toshiba satellite pro 6000 kwam aanvankelijk niet meer uit de standby mode, vervolgens lukt het niet meer om een restart te doen(gaat gewoon uit) en nu moet ik ook bij het gewone opstarten vele malen op de powerknop drukken voordat hij uiteindelijk opstart. Hij is dan gewoon met de ACadapter verbonden.
Als ik de stroom eraf haal om op de accu te werken doet hij dat gewoon goed.(doet echter ook geen restart etc.)

Wat kan hier aan de hand zijn?

Bedankt alvast voor de eventuele antwoorden

Laatst bewerkt:
Dan zal waarschijnlijk de AC adapter niet meer lekker werken,of de voeding in de Laptop zelf,even een andere adapter proberen en je weet het?

Het zal geen breukje in de bedrading zijn, dat weet ik zeker. Dan zouden ledjes anders gaan branden.
Ik heb verder het idee dat de adapter ook goed werkt. Geen enkel probleem als hij eenmaal opgestart is, maar ik kan het wel even proberen om er een andere op aan te sluiten.

Ik ben bovenaan niet duidelijk geweest. Hij start waarschijnlijk ook niet op als hij op de accu werkt. Ik ga dit nu meteen even checken!

Hij start inderdaad niet op als de acadapter losgekoppeld is.

Ook zonder accu start hij niet op na een restart. Wel wat eerder nadat hij helemaal uit was, maar dat kan toeval geweest zijn

Iemand anders nog suggesties a.u.b.?

Laatst bewerkt:
Ik ben er uit wat er mankeerde.
Na flink wat gegoogel vond ik een website die vermeldde dat er breukjes kunnen ontstaan aan een 80 pinsconnector als je de laptop een beetje verkeerd oppakt. Dit schijnt een specifiek toshiba satellite pro probleem te zijn, maar ik kan me voorstellen dat andere types en/of andere merken daar ook last van hebben. er stond een uitleg hoe de laptop uit elkaar te halen en waar het probleem precies zit.
Ik heb hem uit elkaar gehaald maar er bleken geen breukjes te zitten.ik denk dat in mijn geval door druk aan de onderkant van de laptop de connector wat was losgeschoten.

Ik heb hem er weer goed opgedrukt, en hij werkt weer perfect!

Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan