Start probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr_j

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2005
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een vraag. ik heb gisteren een nieuwe systeemkast voor mijn computer gekocht. een ATX model. nou heb ik mijn oude moederbord (Aopen AK72) overgezet naar de nieuwe kast alleen start mijn pc niet meer op. ik heb ook alle kabeltjes voor de ledjes en de soft power switch aangesloten, maar je hoort ong. 1 sec de ventilatoren en daarna stopt alles ermee!!!


Kan iemand mij hierbij helpen??


Alvast heel erg bedankt,

Jeroen Borsboom
 
Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel afstandhoudertjes gebruikt achter het moederbord?
Kabels nagelopen?
 
Ja ik heb de kabels nagelopen en ik heb ze ook nog omgedraaid om te kijken of het dan nog wel ging maar nog steeds hetzelfde probleem. ook heb ik mijn oude voeding erin gezet en geprobeerd maar dat ging ook niet!!

Wat bedoel je trouwens met kabelhoudertjes???

bedankt alvast

Jeroen Borsboom
 
onder het moederbord,meestal die gouden draadend dingen, anders zit je moederbord rechtstreeks op je kast?
 
Gebruik je ook dezelfde voeding, of is dat ook een andere?
 
Ik heb de voeding gebruikt die erbij in zat en ik heb mijn eigen voeding gebruikt die nog in mijn oude kast zat. (overigens ook gewoon een atx voeding van hetzelfde type)
 
Nee, is gewoon een drukknop die weer terugschiet in de normale positie
 
Ik weet niet of je wel eens meer een computer hebt opgebouwt, want hier moet je mee uitkijken!
Haal het kabeltje van de Soft power switch er eens af,en raak met een platte schroeven draaier de 2 contact puntjes aan (kijk uit dat je niets anders aanraakt)dan moet het Mobo gaan doen.
Als dat niet zo is , is er wat anders aan de hand,maar wat?(moederbord niet goed?)
 
moet ik de stroom eraf halen dan of kan de stroom erop blijven staan??
 
Geplaatst door BANDIT123
Ik weet niet of je wel eens meer een computer hebt opgebouwt, want hier moet je mee uitkijken!
Haal het kabeltje van de Soft power switch er eens af,en raak met een platte schroeven draaier de 2 contact puntjes aan (kijk uit dat je niets anders aanraakt)dan moet het Mobo gaan doen.
Als dat niet zo is , is er wat anders aan de hand,maar wat?(moederbord niet goed?)
Voordat de topicstarter een mogelijke poging doet om zijn mobo te kortsluiten zou ik eerst eens kijken naar die afstandhoudertjes ;) :p
 
Dan moet de stroom er op blijven, het kan namelijk zo zijn dat je aan/uit knop blijft hangen en dat kan je zo controleren

En heb je zoals hier boven staat dus wel je Mobo vrij van de kast staan!!!!!!!!!!
 
Afstandhoudertjes zijn een soort van pootjes om te voorkomen dat je moederbord contact maakt met de kast.
 
Allemaal bedankt voor jullie tips! dankzij jullie is alles goed gekomen en is het probleem opgelost!! ik had inderdaad een probleem met de afstandhoudertjes. daardoor maakte mijn moederbord toch verbinding met de metalen systeemkast.

Al met al is alles goed nu!

Bedankt


Jeroen Borsboom
 

Bijlagen

  • c13.gif
    c13.gif
    13,1 KB · Weergaven: 14
Nog een geluk voor je dat je moederbord niet kaduuk is door al die kortsluiting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan