• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Start tabblad excel veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer1984

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2016
Berichten
8
Ik zit met een raar probleem,

Wij hebben een planning op de zaak waar iedereen in kan. zodat we de planning kunnen zien voor de komende weken.

Elke keer als ik de planning open staat hij op tabblad week 47.. erg irritant. het liefst wil ik gewoon dat excel opent op de pagina waarop ik hem heb afgesloten/opgeslagen.

Bij mijn andere collega's gebeurt dit niet??

Heb al van alles geprobeerd, opgeslagen terwijl ik een cel selecteer, pagina iets gewijzigd, en opgeslagen maar niks helpt.

Steeds als ik excel afsluit en weer open staat hij steevast op tabblad Week 47...

Hoop dat iemand mij een antwoord kan geven hoe dit op te lossen.

Mvg
 
Zonder voorbeeld wordt het gissen.

Zit er een macro achter die bepaald welke tab moet worden getoond?
Wordt bij je collega de tab geopend die hij het laatst in beeld had bij wijzigen en opslaan?
 
Er zit geen macro achter, iedereen gebruikt hetzelfde excel bestand van de gedeelde server map van de zaak.

week 47.jpg
Hier springt hij op zodra ik excel open

week 15.jpg
en op dit tabblad sluit/sla ik excel op..
 
Ben jij een beheerder van het bestand en heb jij de rechten deze aan te passen? Of opent iedereen een read-only bestand?
 
iedereen kan de planning aanpassen, dit i.v.m dat we soms ons eigen werk mogen inplannen. of bijvoorbeeld een tandartsbezoek. enz enz
 
Is het een *.xlsm-bestand of een xlsx-bestand?
 
Dan zie ik enkel dat tabblad Week47 als eerste in de reeks van de tabs staat, want Excel opent steeds met het eerste blad van de tabindex als er geen achterliggend commando anders vraagt.

Dus als het een *.xlsm bestandje mag zijn kan je steeds laten openen met het tabblad van de lopende week.
 
Dan zie ik enkel dat tabblad Week47 als eerste in de reeks van de tabs staat, want Excel opent steeds met het eerste blad van de tabindex als er geen achterliggend commando anders vraagt.

Dus als het een *.xlsm bestandje mag zijn kan je steeds laten openen met het tabblad van de lopende week.

Maar waarom werkt het bij mijn collega's dan wel?

als hun excel openen dan opent hij gewoon op het tabblad waar ze gebleven waren.
 
Dan zal het zo zijn dat jij als enige het bestand als *.xlsx opgeslagen hebt en de anderen als *.xlsm,
en dan ben je de achterliggende code kwijt die er voor zorgt dat het bestand steeds opent met het tabblad van de lopende week.

Dat is wat ik er kan van maken maar ik ben niet Mr.Excel hé. :)
 
Dan zal het zo zijn dat jij als enige het bestand als *.xlsx opgeslagen hebt en de anderen als *.xlsm,
en dan ben je de achterliggende code kwijt die er voor zorgt dat het bestand steeds opent met het tabblad van de lopende week.

Dat is wat ik er kan van maken maar ik ben niet Mr.Excel hé. :)

Ik zal eens gaan spieken bij mijn collega's
;)
 
Ik heb nog iets gevonden met proberen en testen.
Open in uw bestand een s Week 15 en doe daar een kleine wijziging(of grote).
Sla nu uw bestand op en sluiten.

Nu zou het bestand openen met Week15.

Het is het proberen waard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan