start traag door virus scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvandersar

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
ik heb een xp machine die er meer dan 4 minuten over doet om op te starten
ik heb gemerkt dat de antivirus prog (avast gratis versie) er 159 sec doet om zich te installeren. dat is 10 x zoveel als alle andere applicaties bij elkaar.
is dit normaal of is er iets mis met een instelling. zijn er anti virus programma's die sneller opstarten (zonder functies of kwaliteit in te boeten)

Avast is over het algemeen niet een heel veel vertragende scanner, de installatietijd heeft niets met de opstarttijd van je Windows te maken. Al een gekeken met bijvoorbeeld Autoruns wat er allemaal opgestart wordt?

Ik heb alle **** al uitgeschakeld , verwijderd of vertraagd laten opstarten
ik draai een monitor prog om te zien wie de boosdoeners zijn . Het blijkt avast te zijn

Avast is niet een van de snelste. Wisselen naar een andere scanner is de leus. Hint: klik.

Voor een sneller startende AV zul je moeten uitwijken naar ESET of Norton volgens de laatste AV-Comparatives test. Maar die zijn niet gratis. Je zou kunnen uitwijken naar de gratis versie van Avira (geleverd met toolbar)of AVG. Wellicht dat Avast in combinatie met andere progs op de pc toch een vertraging oplevert.

En toch zijn koop antivirus programma's niet duur.
Ik heb vorige week Symantec antivirus 2011 gekocht voor iemand voor slechts € 10,-

Ik heb geen probleem met een koop versie , ik wil niet in het zelfde probleem belanden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan