• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

start van macro mee verhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Ik heb van Roncancio een mooie macro gekregen en deze werkt perfect maar ik wil deze code uitbreiden.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count = 1 And Target.Address = "$E$38" Then
        Rows("38:38").Insert
        Range("A39: I39").Copy
        Range("A38: I38").PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
    Application.CutCopyMode = False
    Range("A38").Select

End If

End Sub

Nu zou ik willen dat deze macro ook begind in bv rij 50 maar telkens als er in het eerste deel een rij wordt ingevoegd dat de macro mee verhuist.
Is dit mogelijk zoja heeft iemand misschen een voorbeeld.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt.

Prettige feestdagen

Atwist

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt.

Niet helemaal. Althans voor mij.
De macro zet een nieuwe regel als E38 wordt gewijzigd.
Bedoel je dat ipv E50 de macro moet kijken naar E51?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik zou graag deze macro willen uitbreiden, op rij 38 werkt het SUPER dankzij jou hulp
Maar ik wil de macro ook gaan gebruiken voor bv rij 51 op rij 50 staan een vaste tekst deze schuift telkens op doordat er bij rij 38 een regel wordt ingevoegd (wat ik ook zo wil houden).
Als er 20 rijenen zijn in gevoegd dan werkt de macro voor rij 51 niet meer maar zou de macro automatisch naar rij 71 mee verhuizen.

Prettige kerstdagen

Atwist

Ik heb een bestandje bijgevoegd

Laatst bewerkt:
Heb het forum afgezocht maar er is niets vergelijkbaar te vinden, weet iemand nog raad.:confused:

Bedoel je het zo?

In je bestand heb ik wat tekst aangebracht in het bereik.
Zodra een wijziging plaatsvindt in cel E38 of vanaf de vaste tekst onder E50, wordt de macro geactiveerd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio,

Dit lijkt heel goed maar als regel E38 gewijzigt is dan kopieert deze de rij naar beneden maar wordt A38 niet geselecteerd maar A39 dit idem bij de onderste macro.

Beste Roncancio,

Dit lijkt heel goed maar als regel E38 gewijzigt is dan kopieert deze de rij naar beneden maar wordt A38 niet geselecteerd maar A39 dit idem bij de onderste macro.

Dat lijkt mij in bijgevoegd bestand in orde gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio,

Het bovenste deel werk perfect, maar het onderste deel werkt de macro maar 1 keer en dan niets meer.:confused:

Beste Roncancio,

Hij is helemaal SUPER :thumb::D

Weer een uitdaging minder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan