Start website installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincentb80

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2014
Beste forum leden,

ik heb naar mijn idee een leuk idee om vraag en aanbod bij elkaar te brengen.

Ik ben ik het bezit van het marktplaats script, heb wordpress geinstalleerd en heb de nodige ideeen.

Echter is dit mijn eerste praktijkervaring op dit gebied en iedere nieuwe term ben ik dus eerst aan het googelen.

Om de site nu verder te ontwikkelen moet ik dus beginnen aan webhosting, wat logischerwijs geld kost, terwijl ik mezelf nog niet slim genoeg vindt op het gebied
van websites bouwen.

Is er een manier om zonder kosten te maken de site "achter de schermen" op te bouwen? Vind het namelijk erg leuk om me er verder in te verdiepen,
maar besef me goed dat de kans bestaat dat ik toch een externe kracht in moet schakelen op termijn.

Overige toevoegingen:
- Ik zie het als een grote leerschool en heb niet de waan er echt geld mee te verdienen
- Verdienmodel is namelijk via adds en banners (zowel voor koper als verkoper wil ik het kosteloos houden)

Iemand tips? :)

Heb je het script zelf gemaakt of "geleend".....grote kans dat je de boys & girls van Marktplaats juridisch achter je aan gaan... :o
Heb je dat aspect al in kaart gebracht...

de scripts worden overal te koop aangeboden.

"uiteraard" niet zelf geschreven gezien mijn beperkte kennis.

Advies is dus om hier niet concreet mee verder te werken?

Bedankt alvast!

Hoe dan ook... ze zullen vast daar niet inde handen staan te klappen..
Maar wat denk je van inschrijving in de kamer van koophandel, belastingen, juridische zaken?
Heb je dat al geregeld of ga je dat doen?
Laat je het doen... heb je daar geld voor?
Voor niks gaat alleen de zon op...

kvk, rechtsvormen etc ben ik, in tegenstelling tot het internet, wel goed bekend mee.

Small Business & Retail management studie enkele jaren geleden afgerond, familie met eigen ondernemingen en een aantal business plannen geschreven.

Vandaar mijn vragen op dit forum, omdat ik vooral onbekend ben in het technische aspect van een dergelijke site.

Probeer dan een technische partner te vinden.... das handiger dan het forum.
Als die persoon ook goede ideeen heeft/ mooie dromen... dan wordt het mss nog wat met het beconcurreren van Marktplaats....
Succes!

Ik heb wel een leuk gat ontdekt in Marktplaats dat ik wil gaan uitontwikkelen... maar dan zonder enig third party software :)

Om de vraag dan maar te beantwoorden:

Er zijn inderdaad een aantal manieren om dit werkend te krijgen "achter de schermen" en dit is helemaal niet lastig!
In principe kan dit op windows, en dat zal ik daarom ook even kort uitleggen:

U kunt het pakket "XAMPP" downloaden en installeren om een "apache mysql php" installatie op windoiws te krijgen (apache = web, mysql = database, php = php scripts).
U krijgt tijdens de setup een aantal vragen waar u de websitebestanden wilt opslaan etc.
Daarnaast raad ik aan de volgende tutorial te volgen: https://www.udemy.com/blog/xampp-tutorial/

Leuker (en leerzamer) zou zijn als u dit op Linux deed (al is het maar in virtualbox), dan bent u straks namelijk enigzins bekend met de "setup" die moet worden verricht om de website echt draaiend te krijgen. Ik ga er namelijk van uit dat u zelf de server zult opzetten (VPS), aangezien dit vele malen goedkoper is dan "webhosting" op een grote schaal.

Als u de linux kant op wilt kunt u de volgende tutorials volgen: http://mi-soft.nl/tutorials.php?page=linux (onder debian server)
LET OP! met uitzondering van de "installeren van debian" tutorial kunnen al deze stappen ook op ubuntu worden uitgevoerd.

Vooral stap nr 5 is erg belangrijk, omdat daar echt de website wordt opgezet.

pps: er wordt binnenkort nog een tutorial "SFTP opzetten en gebruiken" toegevoegd aan die pagina. Aangezien sftp veiliger is dan ftp.

Goede bedoeld... maar als ik zou weten dat Marktplaats zijn kennis hier zou halen, ook tav bij het beveiligen.. dan zou ik er niet actief op zijn...
Uiteraard zitten hier ook professionals, maar zoiets doe je "er niet even bij" via dit forum......ook als profi hier.

Hmm, een VPS kun je toch in eerste instantie door de hosting provider laten inrichten en beheren? Om in je eentje alles wat hierboven is genoemd zelf te gaan doen....
Xampp is in 5 min. op je pc gezet, een database aanmaken, en dan hoef je er niet neer naar om te kijken zodat je kunt concentreren op je applicatie idee.

Elk idee, hoe simpel ook, kan leiden tot een hype :thumb:

Dat kan idd bron. Echter komen daar vaak hoge kosten bij kijken.

@ts en andre@home helpmij.nl bied hier ook een vraag en aanbod sectie voor http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/372-Personeel-gezocht

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan