start wel op, maar geen beeld/bios te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter58

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Miijn PC start normaal op, maar ik krijg geen beeld (dus zie ook mijn Bios niet)(lampje monitor blijft geel.) Andere videokaart doet het ook niet. Monitor doet het wel op andere PC.
Iemand een idee? Heb al alles losgegooid en kaal opgestart. Zelfde resultaat. Heb ook al batterij uit mobo gehaald en alles een nacht zonder spanning laten staan. Wat gebeurd er als de batterij stuk is?
Wie weet wat ik nog kan doen? (behalve nieuwe pc kopen)

Het is een P3, 650 met XP

Dan ben je je biosgegevens kwijt, (nu sowieso al)

Even een nieuwe kopen, maar ik denk dat dat het probleem niet is.

Als de batterij leeg is, zal je PC gewoon opstarten, alleen zal ie de BIOS-instellingen niet onthouden.

Hoor je fans draaien, gaan de HDD's aan, hoor je piepjes etc?

ja, ik hoor de PC gewoon opstarten, alles lijkt normaal, HD draaite etc, behalve het scherm

ik hoor geen piepjes, maar die hoor ik nooit, wel de rammeltjes van de drives etc.
Ik word er echt mismoedig, maar ik weet dat er slimme mensen meelezen, dus Steve en anderen, laat me niet zitten!

Hoor je normaal gezien ook niet één kort piepje als je je PC aanzet? Zonee, is het mogelijk dat de interne speaker, die die piepjes weergeeft, niet aangesloten is.. Die piepjes geven aan wat het probleem is.

ik heb me inderdaad wel eens afgevraagd of ik die interne speaker zou moeten aansluiten, maar zag er de noodzaak niet van in. Wat moet ik dan gaan horen?

Wat er precies scheelt met het systeem. Lange piepen met korte tussenpozes bijvoorbeeld wijst op defect geheugen.

nou zal hem eens aansluiten en luisteren.
kom er nog wel op terug. tot nu toe heb ik nog steeds geen beeld.
zal ook geheugen eens omwisselen. Heb twee stripjes van 128 elk.
moeten die naast elkaar, of mag er ook een opening tussen op het bord?

Probeer eens met elk reepje afzonderlijk. Plaats maakt niets uit.

heb nu mijn speakertje aangesloten en hoor een lange en 3 korte piepjes. Wat is de betekenis daarvan?

Probleem met de videokaart.. Kan ook het AGP-slot zijn oid.

Je kan het eens goed uitblazen, en de contacten op je videokaart schoonvegen.

heb net staan blazen en wrijven en hij doet het ineens, maar omdat ik dit gedoe al vaker heb gehad, toch eens op zoek naar een PCI kaart.

hardstikke bedankt en tot de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan