Start XP server zonder monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

TiesNco

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallo forum,

Ik heb xp geïnstalleerd op een oude desktop met enige functie: printen.

De printer werkt namelijk niet op windows 7 systemen.

Doel: via win7 "verbinding met extern bureaublad" inloggen op de printserver.

Dit lukt prima als ik de printserver opstart MET monitor, vervolgens verbinden in win7 en hij logt in.

Dit lukt echter niet als ik de printserver (XP) aanzet ZONDER monitor; het xp systeem wordt dan niet gevonden via "verbinding met extern bureaublad."

Ik moet ERGENS instellen dat die ouwe desktop kan starten zonder beeldscherm, maar WAAR doe ik dat?

Iemand een suggestie?

Tnx forum

Waarschijnlijk in je bios. Daar staat wel iets over boot after failure of iets dat er op lijkt. Mijn XP machine heb ik ook zo ingesteld... Zoek in je bios, tabblad "boot"...

je start dus alleen de xp machine.
je logt niet in ?
dus krijg je geen verbinding.
zet op de xp machine logmein, log in op de xp machine en het moet werken.
teamviewer mag ook ligt er maar aan wat jij makkelijk vindt.

ja je had gelijk, als je nog niet ingelogd bent geweest kun je ook niet extern inloggen.

het ligt er dus niet aan dat er geen beeldscherm is aangesloten, maar aan de netwerkkaart die pas na het inloggen wordt ingeschakeld.

nu denk ik meteen aan wake on LAN, ervaring mee?

Wake on lan heeft er niet veel mee te maken lijkt me. Je xp pc moet sowieso een account met wachtwoord hebben wil je met extern buroblad kunnen inloggen...

Extern inloggen lukt NIET:
Als ik de xp machine aanzet en extern probeer in te loggen.

Extern inloggen lukt WEL:
Als ik de xp machine aanzet, intern inlog, en DAARNA de sessie overneem met extern bureaublad.

Ik wil gewoon mijn xp server zonder monitor aan kunnen zetten zonder eerst te moeten inloggen met monitor, toetsenbord en muis. Dus:
xp pc aanzetten zonder monitor, ff wachten, en dan op mijn windows7 pc op extern bureaublad klikken, dan de username en password invoeren en inloggen.

Met Royal TS probeer ik extern in te loggen op de server zonder dat deze al is aangemeld, en lukt dit ook niet. Dit valt te vergelijken met teamviewer en logmein. De wake on lan functie van logmein krijg je alleen bij de betaalde variant.

Laatst bewerkt:
Hang je xp-pc aan een monitor en start op. Ga naar de bios en zoek het tabblad "boot". Daar kun je aangeven dat de pc in geval van een probleem, bijv geen toetsenbord of monitor aanwezig, gewoon moet doorstarten.

Dan moet je zorgen dat de xp-pc minstens 1 account met wachtwoord heeft.

Wanneer je dat voor elkaar hebt moet je met extern buroblad kunnen inloggen middels het ip-adres van de xp-pc... :confused:

*edit*
Download angry ipscanner en installeer die op je W7-pc.
Koppel je monitor, muis en TB los van je xp-pc en start hem op.
Start Angry IpScanner op je W7-pc en kijk daarmee of je xp-pc een ip-adres heeft.

Wanneer je xp-pc struikelt over het feit dat je bios niet goed staat ingesteld (zie boven) dan heeft hij sowieso geen ip-adres.

Laatst bewerkt:
dat heb ik allemaal gedaan, en ik kan nog steeds niet inloggen extern...

met of zonder randapparatuur opstarten is geen issue meer.

het lijkt erop dat je eerst intern moet inloggen op de server om later de sessie extern over te nemen...

Krijgt je pc een ipadres wanneer je hem zonder monitor opstart?

ja ik denk dat ik het weet. Ookal is de xp-pc al bij het inlogscherm na het opstarten, dan zijn nog niet alle services gestart.
als je dan nog even geduld heb (iets wat ik niet had of heb) worden op de achtergrond de services gestart van bijvoorbeeld de remote desktop.
daarna zou je gewoon op afstand moeten kunnen inloggen.

oplossing: geduld hebben...

kan niet wachten tot 5 uur, ben aan het werk, ga het thuis meteen testen.

antwoord op je reply: het ipadres wordt inderdaad meteen toegewezen, maar ook dit hoort bij het serviceproces neem ik aan.

Je netwerkkaart, bekabeld of draadloos, werkt al voordat je bent ingelogd, anders zou extern buroblad überhaupt niet mogelijk zijn...

ja me netwerkkaart wel, maar er draaien services, ook voor extern bureaublad (remote desktop)

wat nou als je eerder het inlogscherm te zien krijgt en later pas de services opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan