startbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
83
Ik ben nieuw hier en weet niet zeker of mijn post hier thuis hoort. Zo niet hoor ik dat graag.

Mijn pc heeft al enige tijd kuren; hij slaat dan op tilt en meestal opent de pc zelf een aantal programma's in het startmenu.(waarschijnlijk een virus ofzo) Gewoon even wachten en dan opnieuw beginnen is vaak het beste.
Maar, nu heeft dat apparaat iets gedaan waardoor de onderste helft van mijn beeldscherm bestaat uit de startbalk met daarin alle pictogrammen van mijn bureaublad(onder elkaar). Ik krijg het niet meer weg en dit werkt echt niet zo, elke site of programma dat ik open krijg ik heel klein op de bovenste helft van mijn beeldscherm.

Kan iemand mij helpen en me vertellen hoe ik hem weer in normale proporties krijg?
 
Probeer deze registerfix. Klik op hiervoor staande link, download het reg-bestandje naar je bureaublad.
Dubbelklik er op en ga akkoord met toevoeging aan je register en herstart daarna je PC.
Heeft het geholpen?

Bron: Kelly's Korner regel 117 links.
 
Kan je even een prt-scr maken van het probleem? Dat is makkelijker te zien daarop, wat je juist bedoelt. Heb je je pc al eens grondig gescant op virussen ed?
 
@Boeing_737: nee, helpt niet. Maar misschien heb ik het niet goed gedaan; het gaat om de account van mijn vriendin, mijn account werkt goed, ik heb die link aangeklikt en toegevoegd in mijn account, maar het lijkt me dat het voor de hele pc moet werken.

@vis ta: ik heb een aantal (gratis) virusscanners zoals adaware, hitman pro and aeg die meestal wel eea weghalen maar om echt alles weer goed te laten werken denk ik dat ik alles opnieuw moet installeren. Ik ben echt heel onhandig met computers dus dat schuif ik steeds voor me uit.

Een schermafdruk lukt me niet om te plaatsten omdat ik het niet kleiner krijg dan 153 kb, de limiet is 100 kb
 
Laatst bewerkt:
Probeer de schermafbeelding mss eens te comprimeren met winrar of ergens anders te uploaden.

Windows herinstalleren is niet moeilijk, je maakt van de nodige bestanden een backup (onder nodige bestanden verstaan: persoonlijke bestanden en instellingen, dat gaat het snelst en makkelijkst met een daarvoor bestemd programma), windows installatiedisc invoeren, opstarten vanop disc en instructies volgen. Eventueel HDD eerst ff formatteren.
Daarna backup terug zetten.
 
Het enige dat me lukt is om de kopie van het beeldscherm in een word doc. te plakken maar dat mag ik niet uploaden; alleen jpeg of dat soort bestanden kan ik bijvoegen en ik weet niet hoe ik mijn word doc kan omzetten. Gisteren had ik volgens mij wel een ander bestandtype maar dat was toen iets te groot.

Het probleem van de pc opnieuw installeren is dat ik dat meestal laat doen door de systeembeheerder van mijn werk, die neemt dan allemaal cd'tjes mee waaronder windows, office e.d. Zelf heb ik die cd's niet en de systeembeheerder van mijn werk kan ik de komende 6 weken niet bereiken omdat we vakantie hebben (ik zit in het onderwijs)

De computer die zo nu en dan op tilt slaat is overigens niet nieuw maar ik kan daar wel mee leven, dat hoeft niet zo zeer snel te worden hersteld. Ik heb al eerder zelf geprobeerd iets eraan te doen en daarmee zo'n 8.000 muziekbestanden van mijn vriendin gewist, dat doe ik dus maar niet meer!

edit: Mag ik je anders een privebericht sturen, dan kan ik denk ik wel gewoon een word document bijvoegen.
 
Laatst bewerkt:
edit: Mag ik je anders een privebericht sturen, dan kan ik denk ik wel gewoon een word document bijvoegen.

Zou zelf niet weten of dat wel lukt maar je kan het proberen, stuur desnoods een mail.
 
De menubalk is weer terug gebracht tot een balk ipv een scherm. Ik kon hem niet verkleinen omdat hij vergrendeld was. Bedankt voor je hulp en het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan