Startbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikey19

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2007
hallow mensen ik ben hier nieuw,, maar kom gelijk met een probleempje :rolleyes:

op de werkbalk ,, heb je neem ik aan snelstart ja tog :D
nou ik heb dat ook maar als ik me pc opnieuw start ,, dan is het weer weg dus met andere woorden ik moet elke keer de snelstart aanklikken :(

Heeft iemand hier een oplossing op ,,, mvg mike

De snelstart iconen staan midden op de taakbalk. Rechts zie je de systemtray. dit zijn iconen van programma's die op de achtergrond actief zijn. Je kunt rechts klikken voor een context menu op een niet gebruikt stukje van de taakbalk. Kies Eigenschappen. Onderaan vink je Niet Actieve Pictogrammen Opruimen uit - of - je verandert de opties van afzonderlijke pictogrammen met de knop Aanpassen er naast.

ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen ,,, ik bedoel ,, de icoontjes naar start ,, dus Buroblad, explorer,, en email ,, die icoontjes .. die ben ik elke keer kwijt

snelstart is nog steeds niet zichtbaar naar een reboot :(
ook niet na gebruik van het progje van lang pier ,, thnx anaway

iemand anders ??

Laatst bewerkt:
Dit is de meest eenvoudige suggestie. Als je rechts klikt op de taakbalk en je kiest werkbalken, staat er dan wel een afvinkje bij snelstarten?

Wacht even, het is alleen een probleem met een warme boot? en je zet vervolgens dit vinkje opnieuw begrijp ik ineens.
Dus wanneer je opnieuw opstart door de computer uit te zetten en daarna weer aan te doen, dan heb je geen probleem?

Laatst bewerkt:
Dit is de meest eenvoudige suggestie. Als je rechts klikt op de taakbalk en je kiest werkbalken, staat er dan wel een afvinkje bij snelstarten?[\QUOTE]

ja klopt ,, dat is helemaal waar,,, MAAR als ik die aanklik,, en me pc om welke reden of wat dan ook moet reboten ,, dan is die er niet meer DUS met andere woorden ik moet elke keer weer dat rechts klik en vinkje aanklikken

Laatst bewerkt:
In het archief van Helpmij.nl heb ik het zelfde probleem gezien. Dat waren vele bladzijden. Steeds werd er naar links verwezen met een patch voor verschillende systeembestanden. Deze links staan niet in deze tekst. In ieder geval hielp helemaal niets terwijl het echt geprobeerd werd. Uiteindelijk was het probleem plotseling opgelost door overal maar wat op te klikken. Het was diegene zelf niet duidelijk wat die nou precies had gedaan. Daarom ben ik gaan denken dat er iets met de interface zelf is. Iets dat je mogelijk met systeeminstellingen of bestanden kunt oplossen maar misschien ook door de positie van de taakbalk en de iconen te veranderen. Zou je de taakbalk daarom kunnen ontgrendelen, in het contextmenu, en de afmetingen van de taakbalk kunnen wijzigen? Ook de positie van de iconen eens kunnen verslepen, bijvoorbeeld naar rechts van de taken, door de afstandhouder hier overheen te slepen?

Gebruik je CCleaner (Crapcleaner), dit handige programma had of heeft een bug die dit veroorzaakt. Het probleem zou zich dan voor kunnen doen bij bepaalde instellingen. Dan alsvolgt proberen: "In the Windows tab under Advanced uncheck 'Tray Notifications Cache', and 'Window Size/Location Cache'."

Er zou malware zijn die dit probleem geeft, Je kunt in het register nagaan of dat zich voordoet door met de volgende aanwijzingen van Piriform Forums te kijken of je ook een pad naar "wsaupdater" in het register hebt. Hiervoor wordt ook een oplossing voorgesteld.

I called a computer guru mate of mine and here's a possible fix:

In Registry Editor (Start > Run... > regedit), navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon. Look for 'Name: Userinit'. In that, you will see 'Data: %system32%\wsaupdater.exe,'. Note that %system32% represents the path to the System32 folder. For example, if the path is C:\Windows\System32, then the data would be: 'C:\Windows\System32\wsaupdater.exe,'

Instead of wsaupdater.exe, the data should contain userinit.exe, (including the comma at the end). Using the example above, the data should now read: C:\Windows\System32\userinit.exe. Make the change accordingly; close the Registry Editor and reboot your computer. "

Je kunt ook controleren of de folder voor deze koppelingen bestaat en de DLL's opnieuw registreren. Voor deze tip de volgende helptekst van PC Wereld.

Restore Quick Launch: If you right-click on your taskbar and choose Toolbars, Quick Launch, only to receive an error message telling you that the toolbar can't be created, you may be missing the Quick Launch folder, vital Registry entries, or some other important file. The Quick Launch folder should be in C:\Documents and Settings\profile name\Application Data\Microsoft\Internet Explorer (where profile name is the account you are logged into). If it's not there, you can either create it manually (click File, New, Folder inside the above-referenced folder and name it Quick Launch), or have Windows do it for you. For the latter option, choose Start, Run, type ie4uinit.exe, and press <Enter>. Now try displaying the Quick Launch toolbar again.

If it's still a no-go, choose Start, Run, type regsvr32 /i shell32.dll, and press <Enter>. Next, click Start, Run, type regsvr32 /i browseui.dll, and press <Enter>.

Het probleem doet zich soms niet voor bij een nieuw gemaakt gebruikersaccount. Hiervoor deze link van Microsoft http://support.microsoft.com/kb/811151

Lange Pier tenslotte heeft een programma aangeraden (Taskbar Repair Tool Plus) dat resultaten zou moeten geven als je kiest voor Restore to XP Default.

Laat het maar weten.

In aanvulling op het laatste:
Ik las nu dat je het programma Taskbar Repair Tool Plus (Dat Lange Pier jou aanraadde) niet hoeft te hebben om de defaults van XP te herstellen. Op de website van Taskbar Repair Tool Plus is deze optie apart te downloaden, dat noemen ze "clickable." Je zult dat programma al wel bekeken hebben maar leuk om te weten.

Piriform forum - krit86lr: ( http://forum.piriform.com/index.php?showtopic=2454&st=0 )
Here are the instructions for fixing the QL problem. Matt tested it out, and it worked. (Thank god wink.gif )

1. Fix Quick Launch Problems http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm
2. Once the page opens > scroll down and click the options that says "Restore to XP Default* (clickable)"

Je download dan het uitvoerbare scriptbestand xp_taskbar_desktop_fixall.vbs

HALLO iedereen ,, 1 probleem is dus opgelost :) ,, ik hb het icoontje bureaublad weer trug en werkt weer volop :thumb:

maar dat icoontje staat dus nu op mijn bureaublad maar hoe krijg ik die daar weg van ,, want slaat nergens op als je snelkoppeling op je bureaublad staat terwijl je al op je bureaublad bent 8-):$

DUs nu is is het probleem alleen nog dat snelstart,, dat die dus niet vast wilt blijven :(

Format C:.:)

Maare, slepen naar je hem wilt hebben, en die wissen.

Laatst bewerkt:
Probleem verholpen :)

MAAR DAN IS ER DIT NOG :(

DUs nu is is het probleem alleen nog dat snelstart,, dat die dus niet vast wilt blijven

Laatst bewerkt:
Toch kun je dat repareren met mijn eerder genoemde progje, ook deze regfix zou het kunnen doen.

Lees anders dit even.

de eerste link heb ik geprobeerd ,, geen resultaat
de tweede link heb ik geprobeert te lezen maar daar begrijp ik nix van ,,, engels is mijn slechtste van het slechste dus
..........:o

Uitvoeren, regedit, de sleutel HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentverion\polices\explorer
opzoeken, dan de waarde NoSaveSettings, indien die op 1 staat, die op 0 zetten.

Heb je die sleutel niet, die aanmaken en de waarde als DWORD maken, en die weer op 0 zetten.

Uitvoeren, regedit, de sleutel HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentverion\polices\explorer
opzoeken, dan de waarde NoSaveSettings, indien die op 1 staat, die op 0 zetten.

Heb je die sleutel niet, die aanmaken en de waarde als DWORD maken, en die weer op 0 zetten.

HEb ut gevonden ,, en de waarde stond al op NUL

Deze dan maar proberen, de sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\\Userinit

daar dient te staan onder data,

C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,

met komma.

tot hier kom ik

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

\Userinit <--------------Dat ken ik nergens vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan