In het archief van Helpmij.nl heb ik het zelfde probleem gezien. Dat waren vele bladzijden. Steeds werd er naar links verwezen met een patch voor verschillende systeembestanden. Deze links staan niet in deze tekst. In ieder geval hielp helemaal niets terwijl het echt geprobeerd werd. Uiteindelijk was het probleem plotseling opgelost door overal maar wat op te klikken. Het was diegene zelf niet duidelijk wat die nou precies had gedaan. Daarom ben ik gaan denken dat er iets met de interface zelf is. Iets dat je mogelijk met systeeminstellingen of bestanden kunt oplossen maar misschien ook door de positie van de taakbalk en de iconen te veranderen. Zou je de taakbalk daarom kunnen ontgrendelen, in het contextmenu, en de afmetingen van de taakbalk kunnen wijzigen? Ook de positie van de iconen eens kunnen verslepen, bijvoorbeeld naar rechts van de taken, door de afstandhouder hier overheen te slepen?
Gebruik je CCleaner (Crapcleaner), dit handige programma had of heeft een bug die dit veroorzaakt. Het probleem zou zich dan voor kunnen doen bij bepaalde instellingen. Dan alsvolgt proberen: "In the Windows tab under Advanced uncheck 'Tray Notifications Cache', and 'Window Size/Location Cache'."
Er zou malware zijn die dit probleem geeft, Je kunt in het register nagaan of dat zich voordoet door met de volgende aanwijzingen van Piriform Forums te kijken of je ook een pad naar "wsaupdater" in het register hebt. Hiervoor wordt ook een oplossing voorgesteld.
I called a computer guru mate of mine and here's a possible fix:
In Registry Editor (Start > Run... > regedit), navigate to: HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon. Look for 'Name: Userinit'. In that, you will see 'Data: %system32%\wsaupdater.exe,'. Note that %system32% represents the path to the System32 folder. For example, if the path is C:\Windows\System32, then the data would be: 'C:\Windows\System32\wsaupdater.exe,'
Instead of wsaupdater.exe, the data should contain userinit.exe, (including the comma at the end). Using the example above, the data should now read: C:\Windows\System32\userinit.exe. Make the change accordingly; close the Registry Editor and reboot your computer. "
Je kunt ook controleren of de folder voor deze koppelingen bestaat en de DLL's opnieuw registreren. Voor deze tip de volgende helptekst van PC Wereld.
Restore Quick Launch: If you right-click on your taskbar and choose Toolbars, Quick Launch, only to receive an error message telling you that the toolbar can't be created, you may be missing the Quick Launch folder, vital Registry entries, or some other important file. The Quick Launch folder should be in C:\Documents and Settings\profile name\Application Data\Microsoft\Internet Explorer (where profile name is the account you are logged into). If it's not there, you can either create it manually (click File, New, Folder inside the above-referenced folder and name it Quick Launch), or have Windows do it for you. For the latter option, choose Start, Run, type ie4uinit.exe, and press <Enter>. Now try displaying the Quick Launch toolbar again.
If it's still a no-go, choose Start, Run, type regsvr32 /i shell32.dll, and press <Enter>. Next, click Start, Run, type regsvr32 /i browseui.dll, and press <Enter>.
Het probleem doet zich soms niet voor bij een nieuw gemaakt gebruikersaccount. Hiervoor deze link van Microsoft
http://support.microsoft.com/kb/811151
Lange Pier tenslotte heeft een programma aangeraden (Taskbar Repair Tool Plus) dat resultaten zou moeten geven als je kiest voor Restore to XP Default.
Laat het maar weten.