• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

starten macro na verlaten cel (excel 2000)

Status
Niet open voor verdere reacties.

muldertje2

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2011
Mensen,

Ik ben op zoek naar een macro die start zodra ik de invoer van cel B23 wijzig (Cel B23 en C23 zijn samengevoegd). In deze cel is het de bedoeling dat er een mailadres wordt ingevoerd, maar het probleem is dat excel 2000 deze bij het verlaten van de cel omzet naar een hyperlink. Middels een macro wil ik deze autocorrectie ongedaan laten maken.

Nu is het mij wel gelukt een macro te maken om de hyperlink ongedaan te maken. Dit werkt perfect, maar het is nu de bedoeling dat deze macro opgestart wordt zodra ik de cel verlaat. Ik heb het al eens als volgt geprobeerd in te voeren in een nieuwe module van mijn werkblad:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$B$23" Then
Range("B23:C23").Select
Selection.Hyperlinks.Delete
Range("B24:C24").Select
End If
End Sub

Wanneer ik de waarde in B23 wijzig, gebeurt er helemaal niets. Wat doe ik verkeerd???

Helpmij

Alvast bedankt!

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    With Target
        If .Address = "$B$23" Then
            .Hyperlinks.Delete
            Application.Goto .Offset(1)
        End If
    End With
End Sub

Bedankt voor de reactie, maar ook dit werkt helaas niet... De macro wordt simpelweg niet uitgevoerd bij het verlaten van de cel. En dat terwijl er wel een stuk of 4 andere macro's/modules draaien in mijn bestand. Wanneer ik een deel van bovenstaande code invoer als gewone macro en vervolgens laat uitvoeren geeft hij ook nog eens een foutmelding bij .Offset(1). Mogelijk dat deze functie alleen werkt bij een nieuwere versie van Excel? Ik heb vervolgens de actie zoals genoemd in bovenstaande nog een keertje vervangen door mijn 'oude macro', maar ook dat leverde geen resultaat op.

Kortom, hoe krijg ik mijn macro aan het werken bij het verlaten van cel B23?

Bij mij levert dit nochtans geen enkel probleem op. Staat de code in de bladmodule v/d samengevoegde cellen (wat trouwens een pest is)?

Opgelost! Het probleem was dat ik het in een aparte module gezet had, en niet in de het bladmodule. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan