Starten met linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Ik heb hier twee cd`c voor mij liggen met daarop FEDORA CORE 2. Ik heb een cd 1/2 en 2/2. Kan iemand mij vetellen wat voor cd`s ik hier heb liggen? Hoor het graag want ik heb er de ballen vestand van.

Groet,
Reindert linux starter :)
 
Dat zijn CD's met een Linuxdistributie (Een versie van Linux, iedereen mag namelijk een eigen versie maken). De versie die jij hebt is wel erg verouderd, wel een paar jaar, en aangezien er heel vaak nieuwe versies verschijnen kan je beter met een nieuwere beginnen. Een voorbeeld van een tegenwoordig heel bekende versie is Ubuntu, wat gratis is te downloaden op www.ubuntu.com Daar staat ook hoe je het op een CD brandt.:)
 
omdat je fedora cd's hebt kan je ook gewoon een nieuwe fedora downloaden mischien wat vertrouwder ;)

google maar eens linux distrio's dan krijg je er genoeg ;)
 
Ik heb hier ook unbuntu 7.10 uit 2008 liggen. Ik heb deze ubuntu gekregen van iemand hier op helpmij.nl. Ik ga zo wel eerst de wubi guide downloaden en daarna zet ik ubuntu op de D schijf. Kan ik op die fedora core cd een ander programma zetten? Ik bedoel kan ik deze cd overschrijven? Hoor het graag. En ook over ubuntu 7.10?
 
Ik heb hier ook unbuntu 7.10 uit 2008 liggen. Ik heb deze ubuntu gekregen van iemand hier op helpmij.nl. Ik ga zo wel eerst de wubi guide downloaden en daarna zet ik ubuntu op de D schijf. Kan ik op die fedora core cd een ander programma zetten? Ik bedoel kan ik deze cd overschrijven? Hoor het graag. En ook over ubuntu 7.10?

als het een cd -/+RW is dan wel als het een cd-/+R is niet ;)
 
Maar ik kan toch ook na het downloaden van de wubi guide de aller nieuwste ubuntu 9.04 downloaden na het zetten van de wubi guide op mijn D schijf? Want de wubi guide gaat samen met ubuntu. Hoor het graag.
 
Maar ik kan toch ook na het downloaden van de wubi guide de aller nieuwste ubuntu 9.04 downloaden na het zetten van de wubi guide op mijn D schijf? Want de wubi guide gaat samen met ubuntu. Hoor het graag.

ja geen probleem reinder ;)
maar dat had ik gister ook verteld dacht ik :p
 
Dat staat niet op de cd te lezen wat voor soort cd het is, ik doe er dan ook maar niets mee want straks heb ik een hoop ellende met mijn pc
 
Dat staat niet op de cd te lezen wat voor soort cd het is, ik doe er dan ook maar niets mee want straks heb ik een hoop ellende met mijn pc

cd'tjes kosten toch haast niks ;) dus ik zou ze gewoon even weggooien ;) zijn toch oud en waarschijnlijk geen rewriters(waar je overheen kan schrijven keer op keer)
 
en de nieuwe ubuntu's werken ook met "live usb" zelfde als een cd maar dan een usb :p
 
Ja, dat had je gister al gezegd :) Ik ga zo na het eten beginnen met het loaden van wubi guide en zet daarna ubuntu 7.10 die ik hier heb liggen op mijn D schijf :) Ik laat daarna wel ff weten hoe het is gegaan, en of het is gelukt. Dan kijk ik ff met ubuntu 7.10 hoe het eruit ziet. Ik kan altijd later de ubuntu 9.04 eropzetten.
 
Ja, dat had je gister al gezegd :) Ik ga zo na het eten beginnen met het loaden van wubi guide en zet daarna ubuntu 7.10 die ik hier heb liggen op mijn D schijf :) Ik laat daarna wel ff weten hoe het is gegaan, en of het is gelukt. Dan kijk ik ff met ubuntu 7.10 hoe het eruit ziet. Ik kan altijd later de ubuntu 9.04 eropzetten.

dat is waar maar het klinkt als dubbel werk :p(of je moet het net zoals mij leuk vinden om te doen ;))
 
Nog ff een vraag. Als ik de cd met ubuntu in hetstation stop, wordt er dan naar een taal instellen gevraagd? Of moet ik gewoon doen wat er wordt gevraagd tijdens het overzetten van de cd op mijn D schijf? Hoor het graag nog ff want het is toch wel spannend allemaal voor een leek als ik :D
 
Nog ff een vraag. Als ik de cd met ubuntu in hetstation stop, wordt er dan naar een taal instellen gevraagd? Of moet ik gewoon doen wat er wordt gevraagd tijdens het overzetten van de cd op mijn D schijf? Hoor het graag nog ff want het is toch wel spannend allemaal voor een leek als ik :D

er wordt gevraagd welke taal ;) en er zijn er heel veel
 
Ok, je hoort vanavond wel van mij als ik het op mijn d schijf heb weten te zetten. Maar wel met de goede taal :D
 
Fedora is leuk, de 3 staat op een DVD en is ook verouderd.

Ubuntu is 8.04 de betrouwbaarste en op 1 CD te bakken.
Gelijk heb je een goed forum dat nog uitgebreider en deskundiger is dan Helpmij die enig Linxus er naast doet.

De nieuwere zou ik niet gebruiken, meer voor nieuwe PC.
De 7.04 en 7.10 hebben nog beperkte ondersteuning en zullen stoppen dus beter gelijk 8.04 die tot 2011 werkzaam blijft en slechts om de 2 jaar vervangen word.
Dus in April 2010 komt 10.04 als LTS en die ga ik dan pas tegen oktober als alle ellende eruit is upgraden.

Verder is voor oude laptops (1994 dus ouder als mijzelf) nog Xubuntu verkrijgbaar.
Deze kan met erg weinig geheugen en matige processor nog goed draaien maar naast Ubuntu is deze erg kleine ook nog sneller dus voor spelletjes op nieuwe PC kun je deze uitgeklede versie ook voor extra gratis snelheid gebruiken.
Deze niet teveel later bij downloaden want dan krijg je Ubuntu in ander jasje en ook traag...

Xubuntu start in 15 sec. en Ubuntu die volledig is in 45 seconden, dus voor surfen en mailen ideaal.
Altijd nog sneller als Windhoos XP die er ooit op stond en meer dan 4 minuten voor nodig had voor je iets kon doen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan