startknop reageert pas na 10 min.

Status
Niet open voor verdere reacties.

friesbloed

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2012
ik druk op startknop,er gebeurd niks,pas na 5a~10 min springt dat ding vanzelf aan.Hoe kan dat?

Laatst bewerkt door een moderator:
oke,ik heb wel al een cleaner erop,heb nu jouw aanwijziging opgevolgd,ik laat je het weten:thumb:

Er kan een vervelend programma op de computer werkzaam zijn zoals Microsoft Security Essentials. Die doet dit dagelijks en is niet te stoppen. Schakel bij de schijven in Verkenner (rechts er op klikken en Eigenschappen kiezen) Indexeren om zoekopdrachten te versnellen eens uit en de automatische updates. Kijk bij de Taakplanner of die mogelijk bepaalde taken heeft zoals defragmenteren. Ga je naar Start > Uitvoeren (soms bij Programma's Bureau accessoires) en type je MSCONFIG dan kan je op het tabblad Opstarten soms onnodige programmaatjes vinden en uitschakelen waar je niet om hebt gevraagd en die de computer bezet kunnen houden door bijvoorbeeld te zoeken naar updates.

opstarten neemt z`n tijd

oke alfred 2...Ik zal dat vandaag proberen,ik laat je het weten,vanmorgen eerst 10sec de stroom eraf,toen op startknop gedrukt(geen reactie pc) hond eruit gelaten,weer thuis was de pc aan pffffff.:confused:

Ahh... De Startknop is de Aan en Uit schakelaar.
Dan heb je natuurlijk geen problemen met het besturingssysteem en het Start knopje onderaan.

Als de computer later wel spontaan opstart zal het wel niet aan de schakelaar liggen. De verdachte is dan de voeding of de batterij. Controleer in elk geval bij Configuratiescherm > Energiebeheer > links "Het gedrag van de aan/uit knop" of daar niet Slaapstand staat maar Uitschakelen.

Het knopje zelf kan je ook controleren door de kast open te maken en even heel kort een jumper te zetten over de pennetjes waar de startknop op zit aangesloten. Dat is wel niveau 2 zal ik maar zeggen. Je kan de plaats van deze twee pennetjes vinden in de gebruiksaanwijzing. Dan weet je of de aan/uit knop blijft hangen.

Het batterijtje van het bios is een 3 Volt knoopcel en moet bij sommige computers vervangen worden omdat het bios dan niet meer gelezen wordt. Bij anderen gaat de bios of Setup dan na een waarschuwing gewoon, op standaard waarden, verder. De klok maakt ook gebruik van deze batterij. Zou je de batterij los halen uit het klemmetje (niet in de computer laten springen) dan moet je bij terugplaatsen of vervangen de waarden in de bios weer op standaard zetten om fouten hierin te voorkomen.

oke,dan wacht ik even,dat er iemand hier is met een hoger niveau v/d pc,en laat hem dit lezen,ik laat je nog weten hoe het afloopt,,alvast bedankt gerard

Sorry,beste mensen,met mijn antwoord bedoelde ik niet om wie dan ook onderuit te halen.Ik had iemand nodig die computertaal kan lezen,met jullie uitleg.dus vandaar met mijn uitspraak iemand met niveau.oke hopelijk dit nu uit de wereld.ik ga van de week naar een computerzaak,voor eventueel een nieuwe voeding of moederbord.ik hou jullie op de hoogte,sorry voor de verkeerde indruk p.s ik ben in 2010 verhuisd van mooi maastricht naar friesland.gr gerard:thumb:

@Alfred 2
wat jij beschreven heb ,laat ik even lezen ,aan iemand hier,want voor mij is pc taal acracadraba alvast bedankt:thumb:gerard

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, dan hebben we elkaar idd verkeerd begrepen en zal ik het topic opschonen.
Maar geef even wat meer info over je pc (merk, type, laptop of desktop enz.).

merk/type

hallo.ik heb de nota gevonden.het is een novitaaquilo 4414i systeem+novita LM1705 TFT monitor met groet gerard

oke eindelijk de uitslag,er is een nieuwe voeding geplaats en een nieuwe harddisk,dus hij doet het weer,ik vraag wel aan jullie,hoe kan nu de Harddisk kapot zijn? met groet :thumb:

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan