Startmenu aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Goedemorgen allemaal,

Ik heb afgelopen maandag mijn computer opnieuw geïnstalleerd. Nu heb ik 2 vragen.

1) Na installatie van alle andere programma's is het start menu een zooitje, dat wil ik graag aanpassen. bv; alle fotobewerkings stofware in een map, alles van office in een map. gewoon zodat het er weer overzichtelijk uit ziet. Ik weet me echter niet meer te herinneren waar ik dat de vorige keer gedaan heb. Er staat een account (gebruiker) op de computer, met administrator rechten, als ik in verkenner in de map 'gebruiker' kijk dan zie ik daar wel een 'menu start' staan. Volgens deed ik het de vorige keer daar.
2) echter, deze map ziet er als een verborgen map uit. Als ik er op klik krijg ik een melding dat ik er niet in mag. Nu blijkt dat er een heleboel verborgen mappen zijn, ook zijn er een heleboel mappen met een slotje er op. Wat mij ook opvalt is dat er veel van die mappen zijn van de vorige installatie. Dat vind ik vreemd, ik heb nl voor de installatie geformateerd. Hoe open ik de verborgen mappen en die met een slotje er op én hoe kom ik van die mappen af van de vorige installatie.

Die mappen zijn virtual maps. Ze linken naar een andere locatie. Ze zijn gemaakt om software die is geschreven voor bijvoorbeeld XP toch naar de goede plaats in windows 7 te krijgen.

De locatie die je zoek is volgens mij:

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Heel erg bedankt voor de info. Ik laat die mappen maar voor wat ze zijn.

De locatie die je opgaf voor het start menu werkt! Top dus!. Ik kan gaan indelen.

Nogmaals bedankt!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan