Startmenu bevroren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnanidref

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2016
Berichten
1
Sinds enige tijd is mijn startmenu bevroren. Ik kan geen tegels meer toevoegen, verwijderen of verplaatsen.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Wat meer info is welkom ( Merk/type pc, probleem ontstaan na updates e/o upgrade van MS enz.)
Succes verder met je vraag.
 
Leuk dat je er bent,
Voor dit soort probleempjes met de interface geldt nog steeds dat je het beste het proces Explorer kunt sluiten en opnieuw aanroepen in Taakbeheer. Alles gaat even weg van het scherm maar werkt daarna weer en je kan verder.

Een suggestie van waar het door komt kan ik nog geven, een update wil niet goed installeren. Kijk bij Updates van Windows of een update toevallig steeds opnieuw in de lijst geplaatst wordt. Anders moet je even verder zoeken en misschien de logboeken raadplegen. Windows 10 heb ik zelf niet. Bij logboeken kom je waarschijnlijk via Help. Anders zal je moeten opletten wanneer het probleem zich voordoet. Met de opdracht sfc /scannow zal Windows de beveilige systeembestanden controleren. Probeer dit uit te voeren in veilige modus.

Via de volgende link lees je over herinstallatie met behoud van applicaties, bestanden en instellingen. http://www.expertreviews.co.uk/software/operating-systems/1404367/how-to-fix-windows-10-start-menu Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan