StartMenu/Fotoprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

anbrjamo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Goedenmiddag,

Ik heb 3 fotoprogrammas, en geef de voorkeur aan 1 programma waar ik defotos in wil bekijken, de andere gebruik ik voor bewerking.
Hoe kan ik dit fotoprogramma instellen zodat een foto word geopend in mijn gewenste programma? Het besturingssysteem is Windows 98

Ik hoop dat 1 van jullie me hiermee kunnen helpen, Groetjes Annette.

Rechtsklikken op een foto, "Openen met" kiezen, Programma selecteren, zoek je programma op, selecteer het, vinkje zetten bij "Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen"

deze keuze is er niet

Hallo John,

Dit zelfde antwoord heb ik ook aleens gekregen van een kennis, maar helaas heb ik niet de keuze om een programma aan te vinken.
Dit is waarschijnlijk wel het geval in XP, maar ik heb '98

Is daar niet een andere mogelijkheid?

Vr. Groeten, Annette

Houdt de Shift ingedrukt als je Rechtsklikt op de foto, op deze manier zou je de extra optie moeten krijgen.

Dit gaat ook in Windows 98 uitstekend onder :
Start -> Instellingen -> Mapopties -> Bestandstypen

Het is zelfs mogelijk om in het snelmenu onder het foto-bestand (waarschijnlijk *.JPG *.JPEG) drie opties "openen met ..." voor elk van de drie fotoprogramma's te zetten en één daarvan als de standaard in te stellen. Die standaard verschijnt dik gedrukt (vet) in het snelmenu en wordt dan ook uitgevoerd bij het dubbelklikken op de foto.

Zie deze link voor een uitgebreide beschrijving : http://users.pandora.be/yanu/winstuff/bestanden/bestanden.html.
Vanaf paragraaf 1.2 The hard way

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan