startmenu windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

persuader

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
Het is voor mij een hele stap van windowsXp naar windows7.

Na een heleboel software te hebben geinstalleerd had ik graag m'n menu start wat ordelijker gezien.
Ik ben er ondertussen al achter dat dit kan via C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (en niet via documents and settings zoals vroeger).
Toch ook via deze weg zie ik een aantal snelkoppelingen niet staan die ik wel zie ,in m'n menu start + niet alle wijzigingen die ik daar doe worden doorgevoerd in m'n menu start, vb folder winRAR zit op bovenstaande locatie mooi onder de folder tools, doch in menu start staat hij gewoon zichtbaar...
Ik vermoed dat dit o.a. te zien heeft met het feit dat bepaalde software alleen op mijn gebruiker is geïnstalleerd?

Waar kan ik volledig ingrijpen in het menu start?
Alvast m'n dank.

Er is ook een Menu Start in de gebruikersmap onder AppData > Roaming > Microsoft > Windows

Ondertussen heb ik de rest ontdekt in C:\Users\Kristof\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs ; maar ook daar zit niet alles.

Iemand enig idee waar ik alles vind?
Die 7 is wel effe aanpassen!

niet de makkelijkste oplossing, maar goed het werkt (gedeeltelijk):
-folders aanmaken in C:\Users\Kristof\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
-alles verslepen naar de goede folder in het start menu zelf (via start knop dus)

Zo krijg ik alles eindelijk geordend zoals ik het wil...

't is te zeggen, sommige koppelingen kan ik toch nog niet verslepen...
Ik heb dan maar in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs een map ALL USERS gemaakt en de overblijvende pictogrammen kan ik dan daarin slepen,
Niet ideaal.

Mocht iemand alsnog de ideale oplossing weten dan hoor ik het graag hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan